| کد خبر: 269812 |

مانیتورینگ‌ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد جنگل گلستان به صورت شبانه روزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از مانیتورینگ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان به صورت شبانه روزی توسط دوربین های نصب شده مستقر در محل توسط مرکز مدیریت راه های استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از مانیتورینگ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان به صورت شبانه روزی توسط دوربین های نصب شده مستقر در محل توسط مرکز مدیریت راه های استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری در بازدید از محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان گفت: مانیتورینگ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان توسط مرکز مدیریت راه های استان در ایام نوروز به صورت شبانه روزی توسط دوربین های نصب شده مستقر در محل انجام می شود تا هر مشکلی را اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر این که مراقبت از این محدوده به صورت شبانه روز انجام می شود، افزود: وضعیت رانش در این محل بصورت نقطه ای نبوده و به شکل ناحیه ای است و از روستای خندقلو شروع می شود و تا روستای دهگاه ادامه دارد و ناحیه وسیعی را در بر می گیرد.

این مسئول اظهارکرد: فشارهایی بالادست از توده عظیم در محل پل خندقلو خود را نشان داده اما وضعیت جاده بحرانی نیست ضمن این که شرکت ساخت و مشاوران این شرکت در حال مطالعات دقیق تر هستند تا نسبت به مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کنند.

مشتری با بیان این که راهداری همواره ایمن سازی و لکه گیری مسیر مذکور را در دست اجرا دارد ادامه داد: پل خندقلو ترک داشت که آن را برطرف کردیم و بعد از تعطیلات نیز تکمیل تر خواهد شد همچنین باند جنوبی را هم زیر بار ترافیک می بریم تا و فشار رانش در دوطرف تقسیم شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این بازدید تصریح کرد: در منطقه خندقلو با رانش خاک در مساحت بسیار بالایی مواجه هستیم که انرژی عظیمی را به بدنه راه وارد می کند و باعث به حرکت در آمدن بخشی از راه می شود. بنابراین دستگاه های گمانه در محل حضور دارند و گمانه هایی در عمق ۲۵ تا ۳۰ متر خواهیم زد و جنس و لایه های خاک و محل برشی که باید انجام شود مشخص خواهد شد.

حسین نژاد اضافه کرد: پس از آن، طرح فنی مناسبی باید طراحی شود که بتواند مانند باکسی عمل کند و روی خاک و شبکه بتنی که در خاک به وجود می آید بتواند استحکام مسیر عبور و مرور را داشته باشد.

استاندار گفت: همچنین در خروجی پل، اصلاحات و ترمیم در حال اجراست که امیدواریم تا ۹ و ۱۰ فروردین به پایان برسد و به محض اتمام آن باند کناری خندقلو نیز به بستر ترافیکی اضافه و مسیر دو طرفه خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: باید مراقب باشیم اگر رانش زمین در این مسیر از حد معقول بیشتر باشد جاده را مسدود کنیم اما تاکنون این خطر احساس نشده است.به گفته وی تمهیدات طراحی و طرح دراز مدت موضوع فرونشست خندقلو در دستور کار اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.