| کد خبر: 257012 |

وعده های زنگ زده در خراسان شمالی محقق می شوند

تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان، جذب ۱۰ هزار تن قیر رایگان و بازگشایی گذرگاه مرزی "پرسه سو" از جمله وعده های باقیمانده از دولت های گذشته است که در این دولت احیا و در حال تکمیل است.

تین نیوز

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی یکی از استان های محروم کشور است که جدای از رفع محرومیت ها در برخی از حوزه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی در مدت عملکرد دولت، اقدامات امیدبخشی برای ریل گذاری صحیح و حرکت به سوی آینده ای بهتر در حوزه های مختلف انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مردم این دیار با وعده های بازگشایی بازارچه‌ مرزی ، استفاده از ظرفیت گردشگری ۲۰ میلیون زائر، توسعه کشاورزی و دامپروری بیگانه نیستند چرا که در خصوص این ظرفیت ها به عنوان مزیت نسبی برای توسعه این خطه بارها نام برده اند ولی آنطور که باید از این توانمندی ها به خوبی استفاده نشده است.

تکمیل ۱۵ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان

 

 

استاندار خراسان شمالی در این خصوص گفت: ۱۵ کیلومتر از محور بزرگراهی بجنورد - جنگل گلستان آماده آسفالت شد و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان از مصوبه های سفر دولت به استان است و در این سفر ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه راهسازی مصوب شد که ۱۲۰ میلیارد تومان آن برای اجرای ۴۵ کیلومتر باقی مانده تخصیص یافت.

وی بیان کرد: این پروژه ملی به دلیل تردد سالیانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر دارای اهمیت بسیاری است و از این رو در سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گرفت.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال ها در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.

این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.

تاثیر این بزرگراه در سفر ایمن و همچنین ایمن سازی برای تردد مسافران بر کسی پوشیده نیست. این محور از نظر ترانزیت بار به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و نیز به جهت تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از اهمیت زیادی برای سلامت رانندگان و مسافر برخوردار است.

براساس گزارش پلیس راه خراسان شمالی، حدود ۸۰ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در مسیرهای استان مربوط به مسیر دوطرفه بجنورد- جنگل گلستان است که سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از آن تردد می کنند.

 

تلاش برای بازگشایی مرز "پرسه سو"

استاندار خراسان شمالی بازگشایی مرز پرسه سو را از دیگر مطالبات مردمی دانست و گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی "پرسه سو" با پیگیری های انجام شده در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان با حضور وزرای خارجه و راه و شهرسازی بررسی خواهد شد.

وی به سفر ۲۵ مهرماه سال گذشته به همراه فعالان اقتصادی خراسان شمالی به ترکمنستان اشاره کرد و افزود: بازگشایی گذرگاه مرزی پرسه سو محور مذاکرات با همتای خود در ترکمنستان بود.

حسین نژاد تصریح کرد: گرچه دیدارهایی با فعالان اقتصادی و بازدید هایی فشرده از صنایع نساجی و پالایشگاه گاز این کشور انجام شد ولی در این سفر پنج روزه مباحث زیادی برای تسهیل روابط تجاری بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان انجام شد.

خراسان شمالی با داشتن ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور، مشترکات فرهنگی و ظرفیت هایی در حوزه های کشاورزی، بهداشت و سلامت، محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی و بنگاه های کوچک تولیدی در محور این همکاری ها قرار دارد تا این خطه با سرمایه گذاری های بیشتر و تقویت روابط با کشورهای همسایه نقشی ویژه در تکمیل پازل مراودات تجاری با همسایگان داشته باشد.

مسوولان خراسان شمالی نیز با درک این موضوع در حال هموار کردن این مسیر مهم در دیدار چهره به چهره و رایزنی های اقتصادی هستند به گونه ای که استاندار خراسان شمالی ۲۵ مهرماه سالجاری به همراه فعالان اقتصادی استان راهی عشق آباد شد تا از نزدیک با مقامات محلی این کشور دیدار و گره کور برخی از زیرساخت های مراودات همچون گذرگاه مرزی "پرسه سو" که سال ها فعالان اقتصادی منتظر بازگشایی آن هستند را باز کند.

 

 

 

 

جذب ۱۰ هزار تن قیر رایگان

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: در یکسال اخیر ۱۰ هزار تن قیر رایگان از محل قانون بودجه سنواتی جذب شد و این قیر سهمیه ای برای اجرای اقدامات عمرانی و آسفالت معابر در ۱۱۶ روستای استان با مشارکت دهیاری ها مصرف شد.

حسین نژاد با اشاره به اختصاص چهار هزار تن قیر رایگان برای اجرای عملیات عمرانی در مرکز استان اختصاص، تصریح کرد: اختصاص این میزان قیر رایگان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی تامین می شود.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه طرح هادی در ۲۰۰ روستای استان در حال اجرا است، ادامه داد: ۴۳۳ روستا معادل ۶۰ درصد از مجموع روستاهای خراسان شمالی از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند و در این زمینه هفت درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.