| کد خبر: 255073 |

احداث ۹ دستگاه پل و ابنیه فنی در محورهای خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از احداث ۹ دستگاه پل و ابنیه فنی و تعمیرات در سطح محورهای این استان با ۵۵۵ هزار میلیون ریال اعتبار، طی یک سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از احداث ۹ دستگاه پل و ابنیه فنی و تعمیرات در سطح محورهای این استان با ۵۵۵ هزار میلیون ریال اعتبار، طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد مشتری اظهار کرد: پل های کلاته یاور، کلاته آقا نبی و الله وردی خان در شهرستان بجنورد، پل خرتوت یموق در شهرستان مانه و سملقان، پل شوقان در شهرستان جاجرم، پل های غلامان و یوقان برج در شهرستان راز و جرگلان و پل روستای علی محمد و پل محور شوق آباد در شهرستان شیروان در این مدت احداث شد.

وی مهمترین موضوعات و تعمیرات اساسی و بهسازی پل ها را اجرای شوت و رادیه برد، اجرا و تعمیر قرنیز، تعمیر درز انبساط و تنقیه ورودی و خروجی پل ها برشمرد و افزود: برای تمامی پل های استان شناسنامه فنی تهیه و اطلاعات آن ها در سامانه bms  ثبت شده است.

 وی به وجود ۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در محورهای استان اشاره و تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه پل در محورهای خراسان شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی است که به  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 مشتری با بیان این که تنقیه پل ها (تمیز کردن، باز کردن و برداشتن گل و لای از پل ها) جزو برنامه های اولویت دار این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل ها و هدایت آب های سطحی است، ادامه داد: بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل ها و ابنیه فنی ، برای حصول اطمینان از ایمنی سازه ای و بررسی پل ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران های احتمالی از جمله اقدامات مهمی است که به صورت مستمر انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.