| کد خبر: 266515 |

انفجار تروریستی در ‌کرمان‌/ افزایش تعداد شهدا

در نخستین انفجار تروریستی که در زیرگذر گنبد جبیله در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد تعداد زیادی به شهادت رسیده و تعدادی زیادی مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شده اند.

تین نیوز

در پی ۲ انفجار تروریستی در زیرگذر گنبد جبیله در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، تعداد زیادی به شهادت رسیده و تعدادی زیادی مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، ساعت 14:50 دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان و در جمع مردم انفجار مهیبی به گوش رسید که بلافاصله تیم واکنش سریع در محل حضور یافت .

در نخستین انفجار تروریستی که در زیرگذر گنبد جبیله در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد تعداد زیادی به شهادت رسیده و تعدادی زیادی مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شده اند.

برخی از منابع به خبرنگار تسنیم مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب ها را منفجر کرده اند؛ این در حالی بود که در برخی خبرها عنوان شده بود که دو عملیات انتحاری صورت گرفته است.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم، تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکز درمانی منتقل شوند.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم حاضر در محل انفجار، در پی ازدحام جمعیت در محل ، تعداد از هم وطنان دچار مصدومیت شده اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد ند.

لحظاتی پس از انفجار نخست، در ساعت 15:17 دقیقه دومین انفجار در درگاه قلی بیگ رخ داد و بلافاصله مردم از مسیر منتهی به گلزار شهدا تخلیه شده و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال کنترل اوضاع بوده تا سریعا علت این انفجار را اعلام کنند.

روابط عمومی اورژانس کشور در گفت وگو با تسنیم درباره آمار مصدومان حادثه انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: دقایقی پیش یک مورد حادثه انفجار  در زیرگذر گنبد جبیله رخ داده که به دنبال آن 10 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

دقایقی پس از بروز این سانحه نیز انفجار دوم رخ داده که در این حادثه نیز 20 نفر بر اثر ازدحام جمعیت مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: مصدومان عمدتاً به دلیل ازدحام جمعیت و فرار مردم از صدای مهیب، دچار مصدومیت شده اند.

در حال حاضر مسئولان گلزار شهدای کرمان از مردم حاضر در گلزار درخواست دارند تا سریعا گلزار را تخلیه کنند.

خبرنگار تسنیم که منطقه حضور دارد اعلام کرد که تعداد مجروحان و شهدای این 2 حادثه انفجار بالاست و به احتمال زیاد بیش از 50 نفر جان خود را از دست داده اند و تعداد در حدود 50 تا 60 نفر مجروح شده باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه این دو انفجار تروریستی بوده است، گفت: تاکنون 20 نفر شهید و 50 نفر مصدوم شده اند که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

خبرنگار تسنیم از محل حادثه گزارش داد که متاسفانه بر اثر این انفجارها، اجساد بسیاری متلاشی شده است.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم در حال حاضر آرامش در منطقه برقرار شده و مردم از مسیر منتهی به گلزار تخلیه شده و نیروهای امنیتی در حال بررسی منطقه برای شناسایی عامل یا عاملان این انفجار تروریستی هستند.

مصدومان این حادثه انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان تا این لحظه به 71 نفر افزایش یافته که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند و متأسفانه 53 نفر از مصدومان در این حادثه جان خود را از دست داده اند و به شهادت رسیده اند.مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه های معین در حالت آماده باش قرار دارند.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم از محل انفجار، انفجار نخست 700 متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و گیت های بازرسی بوده است.

طبق اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور تاکنون در این حادثه تروریستی 73 نفر به شهادت رسیده اند و 171 نفر مصدوم شده اند و حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چرا. نیرو انتظامی. سریعا. عاملان. بمب گذاری دستگیر نکرد؟؟؟؟؟