| کد خبر: 29505 |

◄ مراسم «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک» برگزار می‌شود

تین نیوز | همزمان با ده‌ها كلان‌شهر در پنج قاره جهان و برای نخستین بار در كشورمان، مراسم «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیك»، صبح روز یك‌شنبه 25 آبان از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، سومین یك‌شنبه ماه نوامبر هر سال كه امسال در كشورمان برابر با 25 آبان است، ‌تحت عنوان «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیك» نامگذاری شده و كشورها و شهرهای مختلف جهان همه ‌ساله با فرا رسیدن این روز، اقدامات مختلف و برنامه‌های متنوعی را با هدف آگاهی‌دهی، ‌اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه در خصوص حوادث ترافیكی و تلفات و خسارات ناشی از آن اجرا می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در خصوص این همایش گفت: با دعوت از دستگاه‌های اجرایی دست‌اندركار و نمایندگان سازمان‌های مردم-نهاد به این مراسم، سعی داریم راهكار كاهش این آسیب‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و در قالب یك هم‌اندیشی بین بخشی، به مرور حوادث ترافیكی به ویژه در شهر تهران پرداخته و با یادآوری قربانیان این سوانح، نسبت به آسیب‌شناسی آن اقدام نماییم.

سید جعفر تشكری هاشمی با اشاره به تعداد بالای تلفات حوادث ترافیكی در كشورمان و تهران، اظهار كرد: البته این مهم غیر از آسیب‌های اجتماعی عموماً غیر قابل احصاء در خانواده‌هایی است كه نان‌آور آن‌ها در حوادث ترافیكی جان باخته یا تا آخر عمر دچار معلولیت می‌شود یا این که به عنوان مقصر شناخته شده و به دلیل عجز از پرداخت دیه‌، چاره‌ای جز تحمل مجازات زندان و دوری از خانه و خانواده ندارد.

وی با بیان این كه گردهم‌آیی مذكور با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران و همراهی دستگاه‌های دست‌اندركار برگزار می شود، تصریح كرد: یكی از اهداف برگزاری این همایش، بازنمایی وضعیتی كه در آن قرار داریم، بازبینی اقدامات انجام شده و بازنگری برنامه‌های آتی در زمینه پیشگیری از تصادفات است.

تشكری هاشمی با اشاره به این که انتشار آمار و اطلاعات هشدار دهنده در مورد‌ اتفاقات دلخراش و واقعیت‌های تلخ موجود، از دیگر اهداف برگزاری این گردهم‌آیی است، اظهار كرد: در همایش مذكور، شناسایی و معرفی گروه‌های هدف در حوادث ترافیكی و وضعیت موجود و مطلوب امداد و نجات در جریان این سوانح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این كه برگزاری این هم‌اندیشی به منظور ارائه موضوعاتی همچون آمار وضعیت تلفات رانندگی در كشورمان و تهران با سایر كشورها و پایتخت‌های جهان و تبیین و تعیین آثار و پیآمدهای ناگوار ناشی از حوادث ترافیكی بر خانواده‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود، تصریح كرد: نقش نهادهای اجرایی و علمی در واكاوی دلیل وقوع این سوانح و انبوه مرگ و میر و نقص عضو ناشی از آن در هم‌اندیشی مذكور بررسی خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این كه نقش آفرینی رسانه‌های جمعی و سازمان‌های مردم نهاد در آموزش شهروندان، ‌ارتقای ایمنی عبور و مرور در معابر شهری و کاهش آسیب‌های ترافیكی به موازات افزایش ایمنی جریان ترافیك در این هم‌اندیشی مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان كرد: امیدواریم مراسمی كه به مناسبت این روز برگزار می‌شود، بتواند به عنوان اقدامی اثرگذار در معطوف كردن نگاه مردم و مسئولان نسبت به این مهم مؤثر باشد.

گفتنی است مراسم «روز جهانی قربانیان ترافیك» صبح روز یك‌شنبه 25 آبان از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران و با مشاركت مركز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در محل تالار ایران زمین ساختمان شماره دو شورای اسلامی شهر تهران در خیابان بهشت برگزار می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.