| کد خبر: 258756 |

خودروهای جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج شد

طرح توسعه حمل ونقل عمومی شهر کرج ، شامگاه چهارشنبه با ورود ۲۲ دستگاه خودرو »ون» و ۱۵ دستگاه اتوبوس آغاز شد.

تین نیوز

طرح توسعه حمل ونقل  عمومی شهر کرج ، شامگاه چهارشنبه با ورود  ۲۲ دستگاه خودرو »ون» و ۱۵ دستگاه اتوبوس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی قاسم پور رییس شورای اسلامی شهر کرج در آیین رونمایی از خودروهای جدید شبکه حمل ونقل عمومی شهر کرج که در تالار شهید نژاد فلاح این کلانشهر برگزار شد، گفت : با حمایت شورای شهر شبکه حمل ونقل زمینی و ریلی کرج از امسال توسعه می یابد.

وی افزود: راه اندازی خط «بی آرتی » ، توسعه خط ۲ قطار شهری کرج ، خرید اتوبوس های جدید مهمترین اولویت های حمل ونقل کلانشهر کرج در سال جاری است .

رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان این هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس هفت میلیارد تومان تمام می شود، گفت : امسال ۲ هزارمیلیارد تومان در این حوزه هزینه می شود.

قاسم پور گفت : خط بی آر تی شهرکرج ۳۰ کیلومتر مسافت و ۱۹ ایستگاه دارد که امسال محقق خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که پس از راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی، تا ۲۲ بهمن سال جاری، خط اتوبوس تندرو که از حصارک تا میدان شهید سلطانی را پوشش می دهد، با تزریق سهم مالی دولت به بهره برداری برسد تا عبور و مرور مردم تسریع و از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش جمعیت و میزان مهاجرت های بی رویه به استان البرز، بیان کرد: زیرساخت های شهری در کرج، متناسب با افزایش جمعیت آن نیست و در واقع در زمینه زیرساخت ها همیشه عقب تر از رشد جمعیت شهری در این کلانشهر است که امیدواریم با افتتاح خطوط متروو بی آر تی بتوانیم به میزان قابل توجهی از مشکلات مردم این شهر و استان البرز بکاهیم.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی پارک حاشیه ای که در حال پیگیری توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج و در مرحله اجراست اشاره کرد و گفت: ساماندهی پارک حاشیه ای یکی دیگر از اقدامات خوبی است که در راستای رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر انجام شده است و انتظار می رود که اتمام این پروژه بتواند در تسهیل در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات مردم در رفت و آمدهای درون شهری، موثر باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های همه مسوولان و مدیران شهری و استانی در به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی، تاکید کرد: امروز سهم ۵۰ درصدی دولت در پروژه بزرگراه شمالی کرج توسط وزارت راه و شهرسازی به لایحه ای تبدیل و به هیات دولت ارائه شده که امید است با توجه به بودجه های تزریقی و ۶۹۰ میلیارد تومان ردیف بودجه شهری منهای تملکات، از ظرفیت های ملی و تهاتری نیز بهره گیری شود.

۱۴۰۲ سال رونق حمل ونقل عمومی کرج

شهردار کرج در این آیین اعلام کرد: امسال موعد رونق و شکوفایی حمل و نقل حملی کرج خواهد بود و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج به بیش از۲ برابر افزایش خواهد یافت.

مهرداد کیانی اظهار کرد: امروز به همت اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شاهد واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم که سالیان سال مردم این کلانشهر در انتظار آن بودند.

وی عنوان کرد: ارزش ریالی ناوگانی که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار کرج ادامه داد: این رقم نشان می دهد که شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری کرج در دوره ششم، نگاه ویژه ای به حمل و نقل عمومی دارند و آن را یکی از شاخص های عدالت اجتماعی می دانند.

وی گفت : این حق مردم است که به راحتی و با سرعت و در کوتاه ترین زمان، به حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند.

کیانی با بیان اینکه در طول ۱۱ ماه اخیر، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که به مرور به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند، اظهار کرد: این اتوبوس ها از لحاظ آلایندگی پاک و دوستدار محیط زیست هستند. با توجه به اینکه ون های قدیمی موجود در سطح شهر، کهنه شده اند و باید بازسازی شوند، ورود این دستگاه ها می تواند به ناوگان کمک کند.

وی رویکرد مجموعه مدیریت شهری کرج را خدمت بیشتر به شهروندان دانست و اظهار کرد: امید آن می رود روند رو به رشد خدمت رسانی با همراهی مردم منجر به این شود که بزرگ زرینی از خدمات در تاریخ شهرداری کرج به یادگار بماند.

کیانی خاطرنشان کرد: به موازات راه اندازی خط بی آر تی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کرج، قطار شهری نیز که مردم این کلانشهر حدود ۲۰ سال منتظر آن بودند، به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است و یکی از رام های قطار چند ساعت در روز به صورت رایگان خدمت رسانی می کند.

وی گفت : رام دوم نیز در حال بازسازی است و به ناوگان اضافه خواهد شد.

شهردار کرج بیان کرد: اراده مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرج و استاندار البرز بر این است که تا پایان سال جاری بتوانیم متروی کرج را به زنجیره حمل و نقل عمومی تهران متصل کنیم و مسافران از متروی شهید سلطانی تا حصارک بتوانند از این ناوگان استفاده کنند.

کلانشهر کرج اکنون دارای حدود ۵۵۰ دستگاه اتوبوس و نزدیک به ۱۳ هزار دستگاه تاکسی است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسافر 1 0

    اتوبوسای خط میدون کرج _حصارک باید زیاد شه.کمبودش ساعتای ۷تا ۸صبح و ۵تا ۶عصر که تعداد مسافر زیاده مشخصه.
    تنها خطی که تعداد اتوبوساش کم ، قدیمی و بدون کولر داره همین خطه !
    مترو هم که سریعتر راه نمیندازن!😑