| کد خبر: 175266 |

◄ طرح زوج و فرد حذف نخواهد شد

امسال تغییراتی در اجرای طرح ترافیک وجود داشت و در همان مصوبه شورای عالی ترافیک، مقرر شد اگر چنان‌چه برخورد مناسبی از طرح ترافیک جدید دریافت شد و مورد قبول تمام ارگان‌ها واقع شد، نسبت به رفع برخی محدودیت‌ها اقدام شود.

تین نیوز

از اول آبان، ‌به جای زوج و فرد بودن پلاک، سه مولفه میزان آلایندگی، میزان فرسودگی و معاینه فنی ملاک تردد خودروها در محدوده مرکزی شهر هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در توضیح این خبر، گفت: بنابر اعلام گذشته از ابتدای آبان‌ماه فاز جدید طرح کاهش یا LEZ در تهران به اجرا گذاشته خواهد شد و این به آن معنا نیست که طرح زوج و فرد به‌طور کلی حذف می‌شود.

محمدعلی کرونی با بیان این مطلب که، طرح کاهش مصوبه شورای شهر چهارم بوده و در دوره مدیریت گذشته شهرداری نیز تا حدی به اجرا در آمده است. قرار است فاز ابتدایی طرح کاهش LEZ  از اول آبان‌ماه  با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

وی با تاکید بر این نکته که طرح زوج و فرد با شروع فاز جدید طرح کاهش قطعا کنار گذاشته نخواهد شد، ابراز داشت: تصمیم‌گیری برای حذف طرح زوج و فرد باید در شورای عالی ترافیک تهران اتخاذ شود و اگر به این نتیجه برسند که عملا طرح زوج و فرد را اجرا نکنند. به طور قطع باید نتیجه را برای شورای شهر نیز ارسال کنند.

به گفته کرونی، امسال تغییراتی در اجرای طرح ترافیک وجود داشت و در همان مصوبه شورای عالی ترافیک، مقرر شد اگر چنان‌چه برخورد مناسبی از طرح ترافیک جدید دریافت شد و مورد قبول تمام ارگان‌ها واقع شد، نسبت به رفع برخی محدودیت‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به این مطلب که، شورای اسلامی شهر تهران هنوز چنین بازخوردی را از طرح ترافیک جدید دریافت نکرده است، افزود: بحث کاهش ترافیک آن طور که باید و شاید اتفاق نیفتاد و تنها برخی سهمیه‌های سازمانی در این طرح رو به کاهش گذاشت و موضوعات درآمدزایی و کاهش ترافیک در طرح جدید محقق نشده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از مولفه‌هایی که در طرح کاهش مدنظر است، معاینه‌فنی خودروها بوده که متاسفانه شنیده می‌شود در شهرهای اقماری تهران هنوز به نرخ نازلی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد بدون آن‌که ایرادات خودرو در آن لحاظ شود.

از آن‌جا که تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران رو به تزاید است باید برای این پدیده نیز فکر عاجلی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.