| کد خبر: 270536 |

کاهش شدید تولید هواپیماهای بوئینگ به‌دلیل مشکلات ایمنی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تولید هواپیماهای بوئینگ در هفته های اخیر به دلیل بررسی های نظارتی و ممیزی های ایمنی به شدت کاهش یافته است.

تین نیوز

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تولید هواپیماهای بوئینگ در هفته های اخیر به دلیل بررسی های نظارتی و ممیزی های ایمنی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تولید هواپیماهای 737 مکس بوئینگ در هفته های اخیر به دلیل بررسی های نظارتی و ممیزی های ایمنی به شدت کاهش یافته است.

در ماه فوریه، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) پس از کنده شدن درب این مدل هواپیمای مسافربری در ژانویه، سقف تولید 38 جت در ماه را برای آن تعیین کرد.

به گفته منابع آگاه، نرخ تولید ماهانه هواپیمای 737 مکس با این حال بسیار پایین تر از این سقف در نوسان بوده و در اواخر ماه مارس تولید آن تک رقمی بوده است.

طبق گزارش ها، خط مونتاژ بوئینگ به دلیل بررسی ها کند شده است که این موضوع بر تولید کلی این شرکت هواپیماسازی تأثیر منفی گذاشته و در نتیجه به شکل قابل توجهی عرضه را کاهش داده است.

در تاریخ 5 ژانویه، هنگامی که یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند در ایالت اورگان عازم کالیفرنیا بود، یکی از درب های اضطراری این هواپیما در ارتفاع 16000پایی (4900متری) از جای خود کنده شد و چندین نفر از 171 مسافر آن نیز مجروح شدند. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه آنان نیز با فشار باد از این درب به بیرون مکیده شد.

هواپیما نیز به سرعت به مبدأ خود بازگشت و در پی این حادثه، نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل هواپیما باز هم افزایش یافت.

هیئت ملی ایمنی حمل ونقل آمریکا گزارش داد که چهار پیچ مهم که درب را در جای خود نگه می دارند، گم شده اند و این در حالی است که اداره هوانوردی فدرال پس از بررسی اولیه اعلام کرد که اقدامات ایمنی بوئینگ با سطح مطلوب فاصله زیادی دارد.

این سازمان نظارتی دستور داد 171 هواپیمای بوئینگ 737 مکس پس از این حادثه زمین گیر شوند تا قطعات شل شده بیشتری را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، از زمانی که حادثه کنده شدن درب این مدل هواپیما رخ داده است، سهام بوئینگ بیش از 25 درصد سقوط کرده است.

این اولین حادثه برای بوئینگ 737 مکس که در سال 2015 وارد بازار شد، نیست. سقوط های مرگبار در سال های 2018 و 2019 این مدل هواپیما منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال 2020 شده بود.

بسیاری از سرمایه گذاران بوئینگ نیز در واکنش به این حوادث و افزایش خطرات در چشم انداز فعالیت این شرکت، به سرعت سهام خود را به فروش رساندند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.