| کد خبر: 270441 |

رقابت شرکت های بین المللی برای مشارکت در مدیریت بندر بزرگ فاو

​شرکت های چینی، سنگاپوری و اماراتی برای اداره بندر بزرگ فاو با یکدیگر رقابت شدیدی را آغاز کرده اند.

تین نیوز

شرکت های چینی، سنگاپوری و اماراتی برای اداره بندر بزرگ فاو با یکدیگر رقابت شدیدی را آغاز کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، در حالیکه وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد به زودی نام شرکتی را  که در مدیریت و بهره برداری از بندر بزرگ فاو مشارکت خواهد کرد؛ اعلام کند؛  شرکت های چینی، سنگاپوری و اماراتی برای بهره برداری از این بندر بزرگ با یکدیگر وارد رقابت شده اند.

میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل تصریح کرد: این وزارتخانه در پی عقد قرارداد با شرکت های بین المللی متخصص در زمینه مدیریت و بهره برداری بنادر است و تا کنون پیشنهادهای متعددی در این زمینه دریافت کرده است و  به زودی نام شریک عملیاتی  خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اصلی ترین رقبا برای مدیریت و بهره برداری از بندر بزرگ فاو ، شرکت های چینی، سنگاپوری و اماراتی هستند که دارای تجربه های فراوانی در مدیریت  مهم ترین بنادر بزرگ قاره آسیا  هستند.

الصافی تصریح کرد: کمیته های مربوط به تهیه الزامات بهره برداری از بندر فاو در تلاش هستند تا با اجرای طرح های دولت و  وزارت حمل و نقل در ایجاد پروژه های راهبردی که طرح بندر فاو مهمترین آنها است و عراق را به یک ایستگاه ترانزیت جهانی تبدیل خواهد کرد؛ بهره برداری از این بندر راه هر چه سریعتر راه آغاز کنند.

وی با اشاره به لزوم انتخاب شرکت مورد نظر براساس مطالعه بازار حمل و نقل دریایی منطقه ای و بین المللی و مطالعات بازاریابی تاکید کرد: دادن فرصت سرمایه گذاری در پروژه های بندر فاو به شرکت های غول پیکری که در چارچوب استانداردهای بین المللی فعالیت می کنند، مهمترین چالش این وزارتخانه در مرحله اول بهره برداری از این پروژه به شمار می آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد، اداره بنادر در قالب یک تیم با وزارت حمل ونقل عراق  همکاری می کند تا  بتوانند بازدهی و اجرای پروژه های بندری از جمله فعالیت ها در اسکله های پنج گانه یا بزرگراه اتصال بندر فاو و تونل آبی در شهر ام قصر یا در ایستگاه حمل کانتینر یا  کانال های  ناوبری را در بالاترین سطح انجام دهند.

در ماه ژانویه گذشته، وزارت حمل و نقل عراق روند پیشرفت در اجرای پروژه پنج اسکله بندر بزرگ فاو را اعلام کرد و گفت که شرکت های چینی پیشنهادهای فنی ویژه خود را برای ساخت ترمینال کانتینری شماره 2 در چارچوب پروژه توسعه بندر فاو را ارائه کردند.

فرحان الفرطوسی مدیرکل شرکت عمومی بندرهای عراق ضمن اشاره به اینکه اسکله شماره 2 به طور کامل تکمیل شده گفت که بیش از 85 درصد از پروژه 5 اسکله در بندر فاو تکمیل شده است.

الفرطوسی افزود که 2 هزار و 72 عدد تکیه گاه های پل ها (HOUSING) در موقعیت های مشخص شده نصب شده اند و  روند کار بر روی پروژه ها بدون تاخیر و طبق زمان بندی برنامه ریزی شده به خوبی پیش می رود.

مدیرکل شرکت عمومی بندرهای عراق گفت که این پروژه ها شامل ساخت ترمینال کانتینری در بندر بزرگ فاو و ساخت 5 اسکله غول پیکر به طول هزار و 750 متر و ساخت جایگاه کانتیرها به طول 2 هزار متر و نیز پل های بزرگراه در فاصله 62 کیلومتری شهر ام قصر است که شهر فاو و ام قصر را به یکدیگر مرتبط می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.