| کد خبر: 270222 |

انتقال اولین محموله ترانزیت در عراق با سیستم «آسیکودا»

سازمان گمرک عراق از ارسال اولین محموله ترانزیت این کشور با سیستم ترانزیتی «آسیکودا» از بندر ام قصر به گذرگاه مرزی طریبیل خبر داد.

تین نیوز

سازمان گمرک عراق از ارسال اولین محموله ترانزیت این کشور با سیستم ترانزیتی «آسیکودا» از بندر ام قصر به گذرگاه مرزی طریبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، سازمان گمرک عراق از ارسال اولین محموله ترانزیت این کشور با سیستم ترانزیتی «آسیکودا» از بندر ام قصر به گذرگاه مرزی طریبیل خبر داد.

 

 این سازمان تأکید کرد که این محموله شامل 10 کانتینر با وزن 200 تن مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی بوده که از مبدأ مالزی به بندر ام قصر و از آنجا به گذرگاه طریبیل و سپس کشور اردن منتقل شده است.

این سازمان تأکید کرد که آماده ارائه همه تسهیلات لازم با شفافیت کامل برای موفقیت در اجرای طرح توسعه ترانزیت میان عراق و کشورهای همسایه با اجرای سیستم آسیکوداست.

آسیکودا (ASYCUDA) سیستم رایانه ای تصفیه اموال گمرکی و آمارگیری است که از سوی سازمان تجارت ملل متحد «انکتاد/ UNCTAD» برای کشورهای جهان به ویژه کشورهای رو به توسعه پیشنهاد شده است.

این سیستم مجموعه ای از برنامه های رایانه ای است که عملیات گمرکی (واردات، صادرات، ترانزیت و…) را زیرپوشش قرار می دهد.

مهم ترین مزیت سیستم آسیکودا این است که با تمام کدها و معیارهای سازمان جهانی گمرکات، سازمان جهانی و نرم استاندارد و ملل متحد تطابق دارد.

هدف اصلی برنامه کمک به کشورهای جهانی هدف برای رسیدن به تسهیل تجارت، تقویت ظرفیت عملیاتی ادارات گمرک برای انجام ماموریت های مالی و کنترل خود، از طریق اجرای سیستم های مدرن و قابل اعتماد است.

پوشش دادن به تمام مراحل خروج اموال اعم از واردات و صادرات، اظهار اموال قبل از ورود، اجرای کنترل های مختلف، ثبت و ارزیابی اظهارنامه، محاسبات و مقایسه اطلاعات اظهارشده با جداول کنترلی تعرفه و اسعار کشورها از جمله مشخصات این سیستم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.