| کد خبر: 269708 |

شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای جدید

شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای پهن پیکر از بوئینگ و ایرباس به عنوان بخشی از یک گام راهبردی برای احیای ناوگان خود است.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای پهن پیکر از بوئینگ و ایرباس به عنوان بخشی از یک گام راهبردی برای احیای ناوگان خود است.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع منابع آگاه خبر داد که شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای پهن پیکر از بوئینگ و ایرباس به عنوان بخشی از یک گام راهبردی برای احیای ناوگان خود است.

 این شرکت هواپیمایی قصد دارد از طریق این سفارش، قابلیت های خود را در مسافت های طولانی گسترش دهد. اقدامی که می تواند معادلات جدید در صنعت هوانوردی برقرار کند.

منابع نزدیک به مذاکرات، که به دلیل ماهیت حساس مذاکرات خواستند نامشان فاش نشود، به بلومبرگ گفتند که شرکت هواپیمایی قطر به دنبال خرید بین 100 تا 150 هواپیمای دو راهرو است. در حالی که جزئیات مربوط به مدل های ترجیحی هنوز اعلام نشده است، منابع نشان می دهند که این سفارش احتمالاً شامل ایرباس A350 یا بوئینگ 777X می شود که تمایل این شرکت را به سمت گزینه های مدرن و کم مصرف نشان می دهد.

بدر المیر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر، در مصاحبه با CNBC به گفتگوهای در حال انجام با بوئینگ و ایرباس اشاره کرد و از فاش کردن اندازه یا مدل دقیق هواپیمای مورد نظر خودداری کرد.

شرکت ایرباس در واکنش به این اخبار گفت: «ما در گفتگوی مداوم با مشتریان خود هستیم، اما هرگز در مورد محتوای محرمانه مکالمات خود صحبت نمی کنیم.

بوئینگ نیز اظهار نظر در مورد این موضوع را به شرکت هواپیمایی قطر ارجاع داد که هنوز به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

شرکت هواپیمایی قطر- اوایل این ماه – اعلام کرد که کل ناوگان هواپیماهای ایرباس A350 این شرکت، بیش از یک سال پس از حل و فصل اختلافات حقوقی با ایرباس بر سر آسیب به نمای بیرونی هواپیما، به خدمت بازگشته است.

حجم قرارداد آینده شرکت هواپیمایی قطر به عوامل مختلفی از جمله ارتقاء ناوگان، جایگزینی و نیاز به هواپیماهای جدید بستگی دارد. هدف این شرکت هواپیمایی تکمیل مذاکرات در ماه های آینده است.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی قطر ناوگانی متشکل از هواپیماهای دو طبقه ایرباس A330 و A380 متوقف شده و هواپیماهای بوئینگ 777 را اداره می کند. با این حال، نسخه بعدی بوئینگ 777، معروف به 777-9، با تاخیر مواجه است و هنوز خدمات تجاری خود را آغاز نکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    من خودم هواپیمای ۷۷۷ سوار شدم اما ازش لذت نبردم. بنظرم ایرباس جادارتر و بهتره

  • ناشناس 2 0

    عجب دنیایی ۵۰سال پیش حکام کشورهای حوزه خلیج فارس میامدن ایران هواپیماها وپیشرفت ایران را ببینن حالا ما حسرت هواپیماهایی که انها دارن می خوریم

  • ممد 0 0

    دست دوم داری ما خریداریم