| کد خبر: 268969 |

◄ آلوده ترین فرودگاه جهان در همسایگی ایران/ کدام شهرهای جهان آلوده ترین فرودگاه ها را دارند؟

رشد و توسعه صنعت هوانوردی در هر دو بخش فرودگاه ها و ناوگان، با اهداف آب و هوایی آنها ناسازگار است، به ویژه با توجه به روند کند به کارگیری فن آوری های پاک.

تین نیوز

آلوده ترین فرودگاه جهان در همسایگی ایران قرار دارد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از گاردین، وجود 6 فرودگاه در مجموعه شهری لندن سبب شده که پایتخت بریتانیا بالاتر از شهرهای دبی و توکیو به عنوان آلوده ترین شهر جهان بر اساس آلاینده های صنعت هوانوردی قرار بگیرد، در حالیکه فرودگاه هیترو لقب دومین فرودگاه آلوده جهان را به خود اختصاص داده است.

هواپیماهایی که سالانه در ۶ فرودگاه لندن نشست و برخواست می کنند شهروندان این کلانشهر را در معرض استنشاق ذرات معلق و اکسید نیتروژن مضر قرار می دهند که برابر با آلاینده های تولیدی 3.23 میلیون خودرو است. این رقم در شهرهای توکیو و دبی برابر با 2.78 میلیون خودرو در سال است. 

بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده در زمینه آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای پروازهای باری و مسافربری از فرودگاه های سرتاسر جهان، سه شهر لندن، دبی و توکیو در راس آلوده ترین شهرهای جهان از حیث آلاینده های صنعت هوانوردی قرار دارند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد که آلودگی تولید شده از 20 فرودگاه بزرگ دنیا برابر با انتشار کربن از 58 نیروگاه زغال سنگ است.

جو داردن، مدیر حمل و نقل هوایی در اندیشکده حمل و نقل و محیط زیست در این راستا می گوید: آلودگی در اطراف فرودگاه ها سال به سال در حال رشد است که میلیون ها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد که مکررا گازهای سمی انتشار یافته را تنفس می کنند و در نتیجه برای مواجه با عواقب این مسئله زیرساخت های بهداشتی توسعه پیدا می کنند. اما سیاست مداران این مشکل را زیر فرش مخفی نگه می دارند.

رشد و توسعه صنعت هوانوردی در هر دو بخش فرودگاه ها و ناوگان، با اهداف آب و هوایی آنها ناسازگار است، به ویژه با توجه به روند کند به کارگیری فن آوری های پاک. پیش از این بر این باور بودیم که صنعت هوانوردی پس از پاندمی کرونا بازگشت مناسبی را خواهد داشت، اما بدون اقدام موثر، تاثیرات این صنعت بزرگ بر آب و هوا و سلامت افراد بهبود نخواهد یافت. 

ردیافت فرودگاه 2024 (تولید شده توسط اندیشکده امور جهانی ODI با همکاری T & E، تحقیقات منتشر شده سال 2021 را به روز کرده است. برای اولین بار این تحقیقات اثرات کربن تولیدی حمل و نقل هوایی و همچنین پروازهای مسافربری (شامل اکسید نیتروژن و ذرات ریز PM2.5) از 1300 فرودگاه را مورد بررسی قرار داده است.

آلوده ترین فرودگاه جهان کجاست؟

این تحقیقات نشان می دهد که فرودگاه دبی آلوده ترین فرودگاه جهان است. هاب هوایی دبی در عرض یک سال 20.1 میلیون تن کربن دی اکسید را منتشر ساخته که تقریبا برابر با انتشار گازهای گلخانه ای پنج نیروگاه زغال سنگ، 7531 تن اکسید نیتروژن و 71 تن PM2.5 است. همچنین فرودگاه هیترو لندن (بزرگترین فرودگاه انگلستان) دومین فرودگاه آلاینده محیط زیستی جهان لقب گرفته است که سالیانه معادل 19.1 میلیون تن کربن دی اکسید تولید می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.