| کد خبر: 268017 |

◄ انقلاب در هواپیمایی امارات؛ هواپیمایی امارات در حال پوست اندازی

هواپیمایی امارت تا 20 سال آینده با ایرباس A380 خداحافظی خواهد کرد. نسل جدید پرنده های مدرن در راه امارات هستند.

تین نیوز

هواپیمایی امارت تا 20 سال آینده با ایرباس A380 خداحافظی خواهد کرد. نسل جدید پرنده های مدرن در راه امارات هستند. 

به گزارش تین نیوز، هواپیمایی امارات به عنوان یکی از پنج ایرلاین برتر دنیا در سال های اخیر در ایام کرونا به مانند تمامی ایرلاین های دنیا با رکود شدید و کاهش درآمد مواجه شد. اما با عبور از دوران سخت پاندمی مرگبار کرونا، این شرکت اماراتی قصد آن دارد تا با تغییرات ساختاری لایه به لایه یک بازسازی عظیم را پس از چهار دهه فعالیت مستمر به انجام رساند که شامل نوسازی ناوگان هوایی و تغییرات عمده در نوع هواپیماهای این شرکت است. اکنون با آغاز سال جدید میلادی، هواپیمایی امارات در حال پوست اندازی است، به طوریکه تیم کلارک مدیر باسابقه بریتانیایی این شرکت، مجموعه ای از اقدامات را در جهت نوگرایی و تحول جدید هواپیمایی امارات در دستور کار قرار داده است که در این گزارش به برنامه های پیش روی بزرگترین ایرلاین جهان عرب برای آینده اشاره می کنیم. 

امارات بدون وقفه در حال پیشرفت

اگر اغراق نکنیم هواپیمایی امارات جزء معدود شرکت های هواپیمایی جهان است که از بدو تاسیس تاکنون رشدی بی وقفه را در بسیاری ابعاد تجربه کرده است. شرکتی که در 80 میلادی کار خود را با دو فروند ایرباس A300 قرضی از هواپیمایی پاکستان شروع کرده بود اکنون با گذشت 40 سال بزرگترین ناوگان ایرباس A380 دنیا را در اختیار دارد. شرکتی که علاوه بر رونق بخشیدن به فرودگاه دبی، نام و آوازه امارات را تا ورزشگاه های فوتبال سرتاسر دنیا برده است. 

ایرباس A380، پرنده بد اقبال که روزی خواهد رفت

حدود 10 سال پیش، تیم کلارک در مصاحبه ای تهدید آمیز، به مدیران پروژه ایرباس A380 هشدار داده بود که اگر تولیدات جدید این هواپیمای غول پیکر مصرف بنزین بالا به مانند ماسبق خود داشته باشند، هواپیمایی امارات بوئینگ 747 را جایگزین سوپر جامبو خواهد کرد. این در حالیست که در عرض 10 سال تولید هر دو مدل جامبو جت 747 و 380 متوقف شده و امارات با سرمایه گذاری تقریبا سوخته مواجه شده است، چرا که سوپرجامبو های امارات کارایی لازم برای انجام پروازهای اقتصادی در مسیرهای اروپایی و حتی دور برد را نداشته و این شرکت را به تکاپو برای انتخاب جایگزینی مناسب انداخته است. هر چند که کارشناسان صنعت هوانوردی این اطمینان را می دهند که تا دو دهه آینده هواپیمایی امارات بخش قابل توجهی (یا شاید تمامی ناوگان) از ایرباس های 380 خود را بفروشد، اما لااقل در این دوره میان مدت برای افزایش کارایی سوپرجامبو ها اورهال این نوع پرنده را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا، افزایش عمر هواپیما تا دهه 2040 مد نظر قرار گرفته که سرمایه گذاری عظیم 2 میلیارد دلاری را می طلبد. امارات برای افزایش بهره وری ناوگان 100 فروندی ایرباس A380 خود در نظر دارد ضمن مقاوم سازی، به کار بردن چرم و پارچه مخمل در صندلی ها، تزئینات خاصی را نیز در داخل کابین خلبان به کار گیرد، اما فراموش نکنیم که با وجود تمامی اقدامات مقتضی در زمان حال، هواپیمایی امارت تا 20 سال آینده با ایرباس A380 خداحافظی خواهد کرد.

ایرباس A350 در راه دبی

تا پیش از این گمان ها بر این بود که احتمالا ایرباس A350 می تواند گزینه مطلوب امارات برای پروازهای اقتصادی به اقصی نقاط جهان باشد، اما اخیرا تیم کلارک تیر خلاص را زده و در گفتگو با یورو نیوز از آغاز تحویل این نوع هواپیما از سال آینده میلادی خبر داده است. او در این زمینه گفته بود: ما هم اکنون 245 فروند هواپیمای بوئینگ در دست سفارش داریم و تحویل 50 فروند هواپیمای ایرباس A350 از سال آینده آغاز خواهد شد که تمامی این اقدامات بخشی از برنامه ما برای گسترش شبکه جهانی هواپیمایی امارات تا 10 الی 15 سال آتی است. او همچنین ضمن اشاره به سرمایه گزاری های گسترده عربستان و دیگر کشورها در سالهای اخیر گفته است: بعد از گذر از دوران احتیاط کرونا تقاضا در صنعت هوانوردی هنوز رو به افزایش است.

تیم کلارک
تیم کلارک، رئیس هواپیمایی امارات

بوئینگ 777 و حضوری پر قدرت در دبی

مطابق پیش بینی ها، بوئینگ 777 آمریکا به پرواز خود در مسیرهای پرشمار هواپیمایی امارات ادامه خواهد داد. اخیرا در نمایشگاه هوایی دبی، هواپیمایی امارات با سرمایه گذاری 47 میلیارد دلاری، 90 فروند هواپیمای بوئینگ 777X را سفارش داد که احتمالا رفته رفته جایگزین ایرباس A380 خواهد شد. این احتمال وجود دارد که نسل جدید بوئینگ 777 امارات در پروازهای برد بلند به مقاصدی همچون استرالیا، آمریکای جنوبی و همچنین ایالات متحده آمریکا و کانادا جایگزین سوپرجامبو شود، اما در مسیرهای برد کوتاه و پر مسافر منطقه ای همچون ایران نیز استفاده از این پرنده همچنان توجیه اقتصادی خواهد داشت.

امارات و چالش های پیش رو

هواپیمایی امارات تا ده سال پیش صرفا یکی دو رقیب سرسخت مثل قطر و ترکیه را پیش روی خود می دید، اما اکنون نه تنها عربستان سعودی، بلکه هند نیز به مانند هیولای خفته ای سر از خاک برآورده و برای رقبا شاخ و شانه کشیده است. رقابت با ایرلاین هایی که روز به روز مجهزتر می شوند نیاز به اقداماتی هوشمندانه دارد تا با کمترین میزان خطا بتوان مناسب ترین نتیجه را گرفت. تیم کلارک معتقد است که هواپیمایی امارات مطابق با سرعتی که انتظارش را داشتند به پیش نمی رود و او این را چالش بزرگ این شرکت هواپیمایی قلمداد می کند. او همچنین امارات را به مانند دیگر ایرلاین های جهان متعهد به کاهش آلاینده های محیط زیستی دانسته و اشاره می کند که راه زیادی تا رسیدن به هواپیمایی داریم که با سوخت بدون تولید آلاینده کار می کند، اما می توان در حال حاضر SAF را به عنوان گزینه ای مطلوب معرفی کنیم و این همان کاری است که باید انجام دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    انصافا خودتون خندتون نگرفت که عکس مدیر بریتانیایی را به این بزرگی کار کردین و بعد تیتر "امارات بدون وقفه در حال پیشرفت" را کار کردین ؟
    نخندونید ملتو , پیدا و پنهان , تمام امارات و قطر و عربستان را مدیران غربی عبری می گردونن یک پیچ در این کشورها به شکل بومی تولید نمی شه در این کشورها از تولید تا مدیریت دست خارجی هاست نه سیاست مستقلی می تونن داشته باشن و دائما باید از واشنگتن و تل آویو و لندن , کسب تکلیف کنند و نه اقتصادی مستقل هستند و نه نظامی که رسما این کشورها مستعمره حساب می شن حتی امنیت کاخ های این ها را هم نیروی های ویژه اسرائیلی مستقر , تامین می کنند فقط نشستن از جمعیت خیلی کم و ثروت فسیلی فراوان , بهره می برن و خوب چون مستعمره بودن را پذیرفتند اسم شان در پروژه های هوافضا رد می شود که فقط در این حد می دونن که موشک به سمت جو می رود ! براشون نیروگاه اتمی می سازن که توان 1 ساعت اداره بومی آن را ندارند ! و حتی طبق گفته ژنرال انگلیسی , بدون حضور نظامی غرب , بیش از دو هفته دوام نمی یارن با اون همه جنگ افزار و تسلیحات !
    یعنی فکر می کنید انقدر سطح فهم و تحلیل مردم ضعیف است که این کشورها را به عنوان الگوی توسعه معرفی می کنید ؟
    یاد جمله پادشاه سابق عربستان افتادم که می فرمود چه چیز والاتر از اینکه ما به عنوان رهبر جهان اسلام! پول بدهیم تا کفار برای ما کار کنند !!!!!!!!!!!
    هیچی زیر این کشورها نیست .