| کد خبر: 266765 |

ارزش سهام بوئینگ پس از سانحه اخیر‌ هواپیمای آمریکایی سقوط کرد

ارزش سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ به دنبال بروز سانحه برای یک هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در آمریکا، سقوط کرد.

تین نیوز

به دنبال وقوع سانحه برای یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 ماکس 9 سهام شرکت آمریکایی بوئینگ 8.55 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 227.7 دلار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، جمعه گذشته بخشی از بدنه بیرونی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ متعلق به خطوط هوایی آلاسکا با ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه که از مبدا پورتلند در اورگون به سمت اونتاریو در کالیفرنیا در حرکت بود، در حین پرواز در ارتفاع ۴۹۰۰ متری جدا و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

این سانحه که احتمال می رود درآن بخش در هواپیما جدا شده باشد اگرچه با مهارت خلبان و استفاده مسافران از ماسک اکسیژن برای مسافران و خدمه این پرواز به خیر گذشت اما برای شرکت بوئینگ پیامد داشت. اداره هوانوردی آمریکا FAA روز شنبه ۶ ژانویه اعلام کرد که هواپیماهای این مدل که متعلق به خطوط هوایی آمریکا یا در منطقه هوایی آمریکا هستند، باید مورد بازرسی قرار گیرند. این شامل ۱۷۱فروند هواپیما در آمریکا می‌شود.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده در حال بررسی این رویداد نگران کننده با تمرکز بر فرآیند ساخت بوئینگ و اجزای اطراف درب بازکن است.

این در حالی است که ارزش سهام شرکت اسپریت ایروسیستمز یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان قطعات بوئینگ نیز 16 درصد کاهش داشت. این شرکت مسئول نصب در اضطراری در این مدل هواپیماهاست.

به دنبال آن ترکیش ایرلاینز، ایرومکسیکو و شرکت پانامایی کوپا ایرلاینز نیز هواپیماهای خود را از این نوع زمین گیر کرده و پس از دستورات اداره هوانوردی فدرال آمریکا آنها را مورد بازرسی قرار دادند.

این تازه ترین حادثه مربوط به پرفروش ترین مدل بوئینگ است که پس از دو سقوط در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در اندونزی و اتیوپی با مجموعا ۳۴۶ کشته دو سال اجازه پرواز نداشت. علت سقوط این دو هواپیما پس از تحقیقات، کمبود نرم‌افزار در کابین خلبان اعلام شد.

مقام‌های دولت فدرال آمریکا اعلام کردند که برای اطمینان از عدم تکرار اتفاقی که در یکی از هواپیماهای شرکت آلاسکا ایرلاین رخ داد، ممکن است هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.