| کد خبر: 263540 |

افزایش سفارش ها برای ساخت کشتیهای کانتینری جدید در سطح جهان

کشتیهایی با مجموع ظزفیت ۷.۸ میلیون تی ای یو در حال حاضر برای ساخت سفارش داده شده اند که بالاترین سطح در تاریخ صنعت است چرا که این رقم معادل ۲۹ درصد از کل ظرفیت فعلی ناوگان کانتینربر جهان است.

تین نیوز

آلفالاینر در یادداشت هفتگی خود در روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که کشتیهایی با مجموع ظزفیت ۷.۸ میلیون تی ای یو در حال حاضر برای ساخت سفارش داده شده اند که بالاترین سطح در تاریخ صنعت است چرا که این رقم معادل ۲۹ درصد از کل ظرفیت فعلی ناوگان کانتینربر جهان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش،  در مجموع ساخت ۱۸۷ فروند کشتی کانتینری در ۹ ماهه اول سال جاری میلادی سفارش داده شده است.

آلفالاینر در این گزارش گفت: دو دلیل واضح برای ادامه سفارش در چنین مقیاس عظیمی وجود دارد. 

اول آنکه اکثر شرکت های کشتیرانی پس از کسب سودهای بی سابقه در پی همه گیری کووید۱۹، پول نقد بسیاری دارند که می توانند آنرا برای ساخت کشتیهای بیشتر و جدیدتر هزینه کنند.

ثانیا و مهم تر از آن، تمایل به کربن زدایی در حمل ونقل دریایی کانتینرها با سرویسهای لاینر است که بر میزان افزایش سفارش ها اضافه می کند.

.کشتی هایی که قادر به کار با متانول هستند ۵۲ درصد از کشتیهای سفارش داده شده جدید را از لحاظ ظرفیت جدید در سال جاری را در بر می گیرد. در حالی که سفارش ساخت کشتی هایی که با LNG کار می کنند ۳۱ درصد از کشتیهای سفارش داده شده از لحاظ ظرفیت را تشکیل می دهند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.