| کد خبر: 262586 |

استقبال مرسک از ایجاد کریدور هند-خاورمیانه-اروپا

خط کشتیرانی مرسک از ایجاد کریدور هند-خاورمیانه-اروپا برای توسعه فعالیتهای لجستیکی خود در عرصه زنجیره تامین جهانی استقبال می کند

تین نیوز

خط کشتیرانی مرسک از ایجاد کریدور هند- خاورمیانه- اروپا برای توسعه فعالیتهای لجستیکی خود در عرصه زنجیره تامین جهانی استقبال می کند

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، خط کشتیرانی دانمارکی مرسک به دنبال افزایش چسبندگی بیشتر سرویسهای خود به بنادر هند است چرا که پتانسیل رشد کریدور اقتصادی هند - خاورمیانه - اروپا (IMEC) را که ایجاد آن در اجلاس جی ۲۰  مورد تاکید قرار گرفت، زیاد می داند.

این کریدور چند وجهی برای رساندن محموله ها از طریق دریا از بمبئی (بندر ناواشیوا) به بندر جبل علی و از آنجا از طریق راه آهن به عربستان سعودی و اردن و سپس به بندر حیفا در سرزمینهای اشغالی (اسرائیل) طراحی شده است.

ویکاش آگاروال، مدیر عامل مرسک در آسیای جنوبی گفت: دیدن اجماع رهبران کشورها برای سرمایه گذاری و توسعه کریدوری که تجارت جهانی را تقویت می کند و به رشد اقتصادی می انجامد، دلگرم کننده است.

شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک بر این باور است که داشتن یک کریدور زنجیره تامین جایگزین برای مسیر کانال سوئز، برای تجارت مفید خواهد بود زیرا قابلیت اطمینان بیشتری در جابجایی بارها از طریق آن قابل پیش بینی است.

 آگاروال همچنین گفت: صرفه نظر از اینکه مسیر ریلی از برای اتصال خاورمیانه به مدیترانه چگونه ترسیم می شود، به ما کمک خواهد کرد تا سریع تر و سازگارتر با محیط زیست به بازارهای خاورمیانه دست یابیم.

 او همچنین گفت که جزئیات این پروژه را که انتظار می رود در هفته های آینده مشخص شود، به دقت ارزیابی خواهد کرد. 

مرسک قابل اولین خط کشتیرانی کانتینری است که به طور رسمی در مورد توسعه این کریدور جدید اظهار نظر می کند.

 آگاروال در ادامه توضیح داد: هدف IMEC کاهش ۴۰ درصدی ترانزیت تایم با استفاده از ترکیبی از حمل و نقل اقیانوسی و حمل و نقل زمینی شامل راه آهن و جاده به عنوان شیوه های مختلف حمل و همچنین حذف سفر از طریق کانال سوئز است.

 کریدور IMEC توسعه اقتصادی را از طریق افزایش ارتباط و یکپارچگی اقتصادی بین آسیا، خلیج فارس و اروپا به انجام می رساند.

این کریدور جدید (IMEC) از دو دالان مجزا تشکیل خواهد شد، کریدور شرقی که هند را به خلیج فارس و کریدور شمالی که خلیج فارس را به اروپا متصل می کند.

 شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک در خط مقدم نوآوری‌های زنجیره تامین در هند محسوب می شود که اخیراً راه‌ حل‌ هایی مانند قطار اختصاصی برای حمل و نقل کانتینری و شبکه حمل از طریق آبراه‌های داخلی را ارائه کرده است.

در همین حال، حجم فعالیت های کانتینری در هند، افزایش را نشان می دهد بطوریکه آخرین داده‌های به‌دست‌آمده، بندر ناواشیوا در بمبئی شاهد افزایش ۶.۵ درصدی عملکرد کانتینری در سپتامبر نسبت به سال گذشته بوده است.

 پیشتر قرار بود کریدور شمال - جنوب که از ایران می گذرد دالانی مطمئن برای رساندن محموله های تجاری بین هند و اروپا بدون عبور از کانال سوئز باشد‌.

 عراق هم در صدد است تا با احداث بندر عظیم فاو و اتصال خط ریل خود به ترکیه، انتخاب دیگری را برای صاحبان کالا برای رساندن محمولاتشان از هند به ترکیه و بقیه کشورهای اروپایی بدون عبور از کانال سوئر ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.