| کد خبر: 261842 |

استفاده عراق از سوخت سازگار با محیط زیست در حوزه هوانوردی

وزارت برق عراق برای حمایت از انرژی تجدیدپذیر و کاهش حجم انتشار گازهای گلخانه ای، دستور استفاده از سوخت های سازگار با محیط زیست از ابتدای سال 2027 را به سازمان هوانوردی کشوری داد.

تین نیوز

وزارت برق عراق برای حمایت از انرژی تجدیدپذیر و کاهش حجم انتشار گازهای گلخانه ای، دستور استفاده از سوخت های سازگار با محیط زیست از ابتدای سال 2027 را به سازمان هوانوردی کشوری داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز،  وزارت برق عراق برای حمایت از انرژی تجدیدپذیر و کاهش حجم انتشار گازهای گلخانه ای، دستور استفاده از سوخت های سازگار با محیط زیست از ابتدای سال 2027 را به سازمان هوانوردی کشوری داد.

شیماء مظهر صادق، رئیس بخش کنترل کیفیت وزارت برق عراق گفت: دستور عدم استفاده از انواع سوخت داخلی و تکیه بر سوخت های سازگار با محیط زیست برای هواپیماها به سازمان هوانوردی کشوری داده شده و این امر برای پیشگیری از اعمال جریمه توسط فرودگاه های بین المللی طبق توافقات جهانی است.

وی افزود: نشست هایی با سازمان هوانوردی کشوری در این خصوص برگزار شده و اقداماتی نیز برای اجرای طرح انرژی خورشیدی در فرودگاه بین المللی بغداد به عنوان نخستین گام برای تعمیم آن به سایر فرودگاه ها صورت گرفته است.

این مسئول عراقی توضیح داد که وزارت برق عراق به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی در حال حاضر به دنبال تبدیل 17 نیروگاه مولد برق از سیکل ساده به سیکل ترکیبی ظرف سال آینده و با سرمایه گذاری بین المللی و یا تخصیص بودجه از سوی دولت است.

وی ادامه داد: همچنین نصب ایجاد تاسیسات برق خورشیدی برای 500 ساختمان دولتی از سال 2024 تا سال 2030 و نیز طرح درختکاری پایدار با کاشت یک میلیون درخت توسط نهادهای دولتی و خصوصی و کاهش 2.1 درصدی انتشار گاز کربن در دستور کار این وزارتخانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.