| کد خبر: 261130 |

پس از سال ها جنگ صورت می گیرد:

◄ توسعه و مدرن‌ سازی فرودگاه بغداد با اعتبار بانک جهانی

بعد از سال ها جنگ و عقب‌ ماندگی بالاخره توسعه و مدرن‌ سازی فرودگاه بغداد از سر گرفته خواهد شد. بانک جهانی در به روز رسانی فرودگاه اول عراق به میدان می‌آید.

تین نیوز

بعد از سالها جنگ و عقب ماندگی بالاخره توسعه و مدرن سازی فرودگاه بغداد از سر گرفته خواهد شد. بانک جهانی در به روز رسانی فرودگاه اول عراق به میدان می آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از The new arab، روز یکشنبه 12 شهریور ماه 1402، دولت عراق قرارداد مدرن سازی فرودگاه بین المللی بغداد (نخستین هاب هوایی کشور عراق) را با شرکت مالی بین المللی وابسته به بانک جهانی (IFC) بعد از سالها تخریب و ویرانی این فرودگاه جنگ زده به امضا رساند. 

دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق توافقنامه ای را با IFC به امضا رسانده که به موجب آن این شرکت مالی متعهد به تامین و تخصیص سرمایه بخش خصوصی برای ارتقای فرودگاه اصلی کشور عراق است. نماینده دفتر نخست وزیری که در مراسم امضای این قرارداد حضور داشت، گفت که IFC یک سبد سرمایه گذاری جامع برای گسترش، تامین مالی، عملیات و نگهداری فرودگاه بین المللی بغداد ارائه خواهد کرد. هدف این پروژه افزایش امکانات، اقدامات ایمنی و خدمات کلی، همسو با استانداردهای فرودگاه های دیگر نقاط جهان است که توسط یک شرکت تخصصی بین المللی تسهیل خواهد شد.

IFC در این رابطه گفت: پس از تصویب دولت، این پروژه برای جذب سرمایه گذاران و اپراتورهای خصوصی به مرحله مناقصه منتقل خواهد شد. فرودگاه بغداد از زمان افتتاح در اوایل دهه 80 میلادی و زمان حکمرانی صدام حسین تاکنون بازسازی قابل توجهی نداشته است.

در اواخر سال 2022، دو آتش سوزی در فرودگاه بغداد با فاصله سه روز رخ داد بدون آنکه تلفاتی ایجاد کند. السودانی سه مقام فرودگاه را پس از این حوادث اخراج کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.