| کد خبر: 259919 |

چالش های جدید خطوط هوایی در راه است

بررسی های اخیر نشان میدهد که تعداد پروازهای تفریحی بردکوتاه به ازای هر نفر در سال 2022 در مقایسه با سال 2019معادل 4 درصد کاهش داشته و تعداد پروازهای تفریحی برد بلند 14 درصد کمتر شده است.

تین نیوز

هوانوردی میرود تا نفس راحتی بکشد زیرا سفرهای هوایی که در پی بحران کووید تقلیل یافته بود ، در حال بهبودی است. اگر روند فعلی ادامه یابد، سفرهای هوایی جهانی در مقیاس (RPK) در سال آینده به سطح قبل از کووید خواهد رسید. با این حال، ترکیب سفرهای هوایی به ویژه کاهش سفرهای تجاری مستلزم توجه هستند.
بررسی های اخیر نشان میدهد که تعداد پروازهای تفریحی بردکوتاه به ازای هر نفر در سال 2022 در مقایسه با سال 2019معادل 4 درصد کاهش داشته و تعداد پروازهای تفریحی برد بلند 14 درصد کمتر شده است. با این حال، ارقام قابل مقایسه برای سفرهای کاری به ترتیب 31 درصد کمتر (برد کوتاه) و 19 درصد (برد بلند) کمتر شده است.
انجمن جهانی سفرهای تجاری، این یافته ها را تکرار می کند. بودجه سفرهای تجاری بین المللی به 58 درصد از سطح قبل از کووید و سفرهای تجاری داخلی به 68 درصد از سطح قبل از کووید رسیده است.
ولی چرا سفرهای کاری که حدود 30 درصد از سفرهای هوایی را تشکیل می دهد، در بهبودی خود عقب مانده است؟
سیاست های سفر شرکت ها در این میان به وضوح نقش مهمی ایفا کرده اند، زیرا محدودیت ها به ویژه در مورد سفر چینی ها همچنان پابرجا هست.
این پدیده ها ممکن است دوام نیاورند، اما یک تغییر ساختاری روی داده است. تقریباً 30 درصد از سفرهای کاری برای اهداف درون شرکتی از جمله جلسات داخلی و آموزش کارکنان است. در طول همه گیری، بسیاری از شرکت ها دریافتند که می توانند جلسات و آموزش های آنلاین را جایگزین این سفرهای وقت گیر کنند. مزیت دیگر کاهش انتشار دی اکسید کربن به دست آمده است.
گرگوری هیز، مدیرعامل (RTX) می گوید: سفرهای کاری برای همیشه تغییر کرده اند. حدود 30 درصد از ترافیک هوایی تجاری مربوط به شرکت ها است، اما تنها نیمی از آنها اجباری است. فن آوری های ارتباطی بهره وری را تغییر داده است.
استفاده او از کلمه «بهره وری» گویای ماجرا است. آیا کسب و کارها با سفرهای کاری کمتر بهره وری و سودآوری بیشتری دارند؟
به احتمال زیاد، بله. جلسات حضوری برای توسعه روابط با مشتری یا انجام تماس های خدماتی بسیار مهم است، اما برای سفرهای درون شرکتی بین افرادی که قبلاً یکدیگر را می شناسند یا فرهنگ مشترکی دارند، راهکاری ارتباطی آنلاین چاره ساز است.
پیامدهای این امر برای خطوط هوایی چیست؟ شرکت های بزرگ که به طور سنتی بخش عمده ای از سود خود را از مسافران تجاری به دست می آورند، بیشترین آسیب را می بینند. درآمد در سال 2022 در مقایسه با سال 2019 برای لوفت هانزا (-6%)، بریتیش ایرویز (-5%) و ایرفرانس (-3%) کاهش نشان می دهد. در مقابل، شرکت های هواپیمایی کم هزینه که کمتر به سفرهای کاری وابسته بودند، رشد درآمدی را تجربه کردند، مانند ویز ایر (12٪) و رایان ایر (8٪).
استراتژی چاره ساز برای شرکتهای بزرگ این است که از شارژ انتخاب صندلی، چمدان، سوار شدن زودهنگام، کمیسیون کرایه هتل ، اتومبیل و فروش امتیاز پرواز مکرر، درآمد بیشتری کسب کنند. در سال 2022 عدد درآمد جانبی از 100 میلیارد دلار فراتر رفت که 14 درصد از درآمد خطوط هوایی را تشکیل می داد.
البته شرکت های هواپیمایی باید برای رکود بعدی و این واقعیت آماده شوند که کاهش درآمد سفر تجاری با این روند غیر قابل جبران است. بنابراین شرکت های هواپیمایی برای پروازهای بین المللی به هواپیماهای کوچک تر نیاز دارند و یا باید تعداد هواپیماهای دوربرد را کاهش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.