| کد خبر: 259007 |

تولید سوخت سبز برای پروازهای داخلی چین

هواپیمایی ایرچاینا استفاده از سوخت سبز ساخت چین را در یک پرواز تجاری در روز جمعه تأیید کرده است. هدف از این کار حفاظت از محیط زیست اعلام شده است.

تین نیوز

هواپیمایی ایرچاینا استفاده از سوخت سبز ساخت چین را در یک پرواز تجاری در روز جمعه تأیید کرده است. هدف از این کار حفاظت از محیط زیست اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، پرواز آزمایشی از هانگژو به پکن توسط یک هواپیمای پهن پیکر ایرباس A350 انجام شد. حدود 10 درصد از سوخت هواپیما سوخت پایدار هوانوردی ساخت یک تامین کننده داخلی بود.

این پرواز اولین پرواز تجاری چین با سوخت سبز داخلی بود که توسط یک هواپیمای پهن پیکر انجام شد. هر یک از مسافران این پرواز یک دفترچه یادداشت دوستدار محیط زیست و یک خودکار برای امضا از بطری های بازیافتی دریافت کردند.

کارد و چنگال مورد استفاده در این هواپیما نیز قابل بازیافت بود. خطوط هوایی پیشرو در چین تلاش زیادی برای سازگارشدن با محیط زیست انجام می دهند، زیرا این کشور قصد دارد تا سال 2035 انتشار کربن در جو زمین از طریق صنایع هوانوردی غیرنظامی را کاهش دهد.

طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی استفاده از سوخت سبز به طور گسترده به عنوان یک راه حل مهم برای کاهش انتشار کربن از طریق صنعت هوانوردی تلقی می شود. بر اساس اعلام سازمان جهانی هوانوردی تعداد پروازهایی که از سوخت سبز استفاده می کنند از 500 پرواز در سال 2016 به 450000 پرواز در حال حاضر افزایش یافته و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2025 به 2 میلیون نفر برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.