| کد خبر: 138720 |

تفکیک وزارتخانه نیازمند برنامه عمل جامع است

رئیس پژوهشکده استاندارد ضمن ارزیابی تفکیک وزارتخانه بازرگانی از وزارت صنعت عنوان کرد که اگر یک برنامه عمل جامع برای پس از تفکیک وجود داشته باشد این اقدام می‌تواند مثبت و قابل قبول باشد.

تین نیوز

رئیس پژوهشکده استاندارد ضمن ارزیابی تفکیک وزارتخانه بازرگانی از وزارت صنعت عنوان کرد که اگر یک برنامه عمل جامع برای پس از تفکیک وجود داشته باشد این اقدام می‌تواند مثبت و قابل قبول باشد.

جهانبخش سنجابی شیرازی گفت:‌ اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها چه سمت و سویی پیدا کند بستگی به جهت گیری‌ها و اقدامات بعدی دارد.

وی ادامه داد: این طرح در تعارض با قانون برنامه پنجم و به تبع آن قانون برنامه ششم است. چون در تعارض با قوانین برنامه است رای دو سوم از نمایندگان مجلس را نیاز دارد و بنابراین با توجه به اینکه برخی کمیسیون ها به این طرح رای مثبت دادند و برخی کمیسیون ها رای منفی دادند به نظر می رسد تصویب آن در مجلس کار سختی باشد.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد: نکته دیگری این است که ادغام اولیه این وزارتخانه از کار کارشناسی لازم برخوردار نبود و اقدام درستی نبوده است نکته سوم این است که اگر تفکیک وزارتخانه را به شکل ادغامش انجام بدهیم و کار کارشناسی لازم انجام نشود و مشخص نباشد که بعدش چه خواهد شد ممکن است خروجی لایحه هم خروجی درستی نباشد.

سنجابی شیرازی تصریح کرد: اگراین طرح قوام کارشناسی داشته باشد و نقشه راه بعدی آن مشخص باشد می‌تواند قدمی رو به جلو باشد ولی اگر این دو شرط را نداشته باشد می‌تواند حتی پس رفت هم باشد.

وی اضافه کرد: جدی‌ترین دلیل انجام این طرح غیر کارشناسی بودن اقدام اولیه آن یعنی ادغام است. یعنی حداقل آثار این طرح این است که به شرایط قبل از ادغام بر می گردیم اما نکته مهم این است که صرفا نباید به شرایط قبل از ادغام بسنده کنیم و یک برنامه عمل جامع برای دوره بعد از تفکیک داشته باشیم اگر این شرایط را داشته باشد برایند کار مثبت خواهد بود ضمن اینکه دولت باید استراتژی مشخصی داشته باشد که رای دو سوم از نمایندگان مجلس را با این طرح همراه کند که به نظر کار سختی می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.