| کد خبر: 265531 |

◄ اعضای پیمان شینگن رای منفی دادند/ عضویت ایران در کنوانسیون کارت سبز تعلیق شد

در جلسه ای که چند روز پیش در کشور بلژیک برگزار شد با مخالفت اکثریت کشورهای عضو شینگن، از اعطای بیمه به ناوگان ایرانی خودداری شد.

تین نیوز

یک منبع آگاه گفت: بازگشت مجدد ایران در نظام بیمه هماهنگ کارت سبز مورد قبول قرار نگرفت.

به گزارش تین نیوز، این منبع آگاه افزود: در جلسه ای که چند روز پیش در کشور  بلژیک برگزار شد با مخالفت اکثریت کشورهای عضو شینگن، از اعطای بیمه به ناوگان ایرانی خودداری شد.

وی تاکید کرد: در این جهت تماس هایی با کشور بلغارستان صورت گرفت و  مقرر شد که رانندگان بتوانند در مرز ترکیه و بلغارستان بیمه را دریافت کنند.

این در حالی است که آبان ماه امسال بیمه مرکزی ایران معنوان کرد که در جهت رفع این مشکل اقدام کرده و یکی از اقداماتی را که در این زمینه صورت گرفته، انتقال مسئولیت ها به دفتر ایرانی کارت سبز برشمرد.

یک راننده کامیون ترانزیت در این زمینه به خبرنگار ما گفت:  با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده در مورد بیمه سبز ، بازگشت مجدد ایران به مجموعه بیمه سبز  (کنوانسیون کارت سبز ) مورد قبول قرار نگرفته و خبرهایی که پیش از این  برای امیدواری رانندگان عنوان شده بود، درست نبوده است.

وی افزود: اکنون این پرسش مطرح است که تکلیف بیمه سبز ناوگان حمل و نقل بین المللی ایران چه خواهد شد چون بدون داشتن بیمه سبز معتبر به هیچ وجه امکان تردد در کشورهای اروپایی وجود ندارد.

این راننده ترانزیت خاطرنشان کرد: حتی اگر قرار باشد بیمه سبز در مرز بلغارستان تهیه شود باز هم این موضوع کمک آنچنانی به رانندگان کامیون نمی کند.

او عنوان کرد: تهیه بیمه سبز در بلغارستان هم خیلی گران و هزینه بیمه سه ماهه تهیه شده از بلغارستان بیشتر از هزینه یک ساله آن در ایران است و هم اینکه دفتر کارت سبز هر کشور قانونا می‌تواند برای خودروهای کشور خود این بیمه را صادر کند یعنی از نظر اعتبار قانونی هم مشخص نیست که اعتبار بیمه سبز صادر شده توسط کشور دیگر برای ناوگان ایرانی به چه صورت است و در صورت وقوع سانحه آیا معتبر است یا خیر ؟!

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.