| کد خبر: 22128 |

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ جای خالی ترانزیت هوایی کالا در کشور / از ترانزیت هوایی کالا تقریبا سهمی نداریم

تین نیوز | عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در کشور حمل و نقل بار با هواپیما کاربرد چندانی ندارد، گفت: به دلیل در اختیار نداشتن هواپیماهای کارگو، هنوز ترانزیت هوایی کالا به معنای واقعی در ایران شکل نگرفته است.

مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه ترانزیت هوایی از موضوعاتی است که کمتر در کشور مورد توجه قرار گرفته، افزود: به خاطر تحریم ها در ایران هنوز شبکه حمل و نقل کالا از طریق هوا، طراحی نشده و برای این شیوه حمل کالا برنامه ریزی لازم صورت نگرفته است.

وی افزود: به خاطر موقعیت جغرافیایی ایران، امکان ترانزیت هوایی کالا در کشور فراهم است ولی به دلیل در اختیار نداشتن هواپیماهای کارگو، هنوز ترانزیت هوایی کالا به معنای واقعی در ایران شکل نگرفته و اگر هم انتقال هوایی کالایی انجام شود به قدری ناچیز است که قابل محاسبه نیست، لذا می توانیم بگوییم از ترانزیت هوایی کالا تقریبا سهمی نداریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با تاکید برلزوم بسترسازی برای توسعه حمل و ‌نقل هوایی بار در کشور گفت: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران، در صورت اجاره هواپیماهای کارگو و فراهم شدن زیرساخت های لازم می توان مسیر ترانزیت هوایی کالا را در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دبی به هاب ترانزیت هوایی کالا در میان کشورهای منطقه تبدیل شده است، اظهار کرد: کالاها از سراسر جهان وارد دبی و از آنجا در دیگر مناطق آسیا توزیع می شود. حتی بارهای هوایی ما نیز، از اروپا وارد دبی و از آنجا به ایران منتقل می شود.
دانشمند درباره وضعیت حمل و نقل بار با هواپیما در داخل کشور گفت: در داخل کشور هم به خاطر هزینه های زیاد اقتصادی، حمل و نقل بار با هواپیما کاربرد چندانی ندارد، و بیشتر از حمل و نقل زمینی برای جابجایی کالا استفاده می شود.

وی در پایان گفت: بسته های کوچک با اتوبوس، و سایر کالاها از طریق قطار یا کامیون جابجا می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • به امید تشکیل سازمان ترانزیت کشور 0 0

    جناب آقاى دانشمند سلام: شما انتظار دارید ترانزیت هوایی کشور از طریق یک سازمان جاده اى(راهداری) که متولى ترانزیت کشور در اختیارات آن(دفتر ترانزیت و پایانه هاى مرزى) میباشد و آن دفتر هم زیر نظر معاونت حمل ونقل آن سازمان میباشد(نه زیر نظر مستقیم رییس سازمان) توسعه یابد؟ اینجانب هرچقدر فکر میکنم به این نتیجه میرسم که فاصله آسمان تا زمین خیلى از آن هست که فکر میکنم