| کد خبر: 154415 |

الگوبرداری جهانی از گمرک ایران

دبیرکل سازمان جهانی گمرک روز گذشته در نشستی با فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران آخرین وضعیت اقدامات گمرک ایران را مورد بررسی قرار داد.

تین نیوز

 دبیرکل سازمان جهانی گمرک روز گذشته در نشستی با فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران آخرین وضعیت اقدامات گمرک ایران را مورد بررسی قرار داد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی گمرک، «کونیو میکوریا» ایران را از موفق‌ترین سازمان‌های عضو سازمان جهانی گمرک (wco)، دانست و گفت: گمرک ایران الگوی مناسبی برای گمرک سایر کشورها است و ما استفاده از تجربیات گمرک ایران را در دستورالعمل‌های خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: گمرک ایران در فناوری اطلاعات تحولات قابل‌توجهی ایجاد کرده است و می‌خواهیم این تجربیات را در سازمان جهانی گمرک و برای استفاده اعضا به‌کار گیریم.

میکوریا که به قصد بررسی چگونگی روند توسعه و پیشرفت گمرک ایران به تهران آمده است، اظهار کرد: روند توسعه و تحول گمرک ایران برای من بسیار تاثیرگذار است، چراکه در سال ۲۰۰۴ در جریان چشم‌انداز گمرک ایران قرار گرفتم و امروز مشاهده می‌شود ایران توانسته آن چشم‌انداز را محقق کند.

دبیرکل سازمان جهانی گمرک به تلاش دیگر کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک اشاره کرد و گفت: ایران پنجره واحد را بسیار گسترده و فراگیر طراحی و اجرا کرده است، درحالی که این کار دغدغه اعضای سازمان جهانی گمرک است و کشورهای بسیاری تا به‌حال در این زمینه تلاش کردند، اما متاسفانه موفق نشدند و هم‌اکنون در این خصوص با دشواری‌های متعددی مواجهند.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.