| کد خبر: 151247 |

رایزنی مدیران گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان

در چهارمین نشست 2 طرف تقویت روابط تجاری و فرهنگی و شبانه روزی شدن فعالیت گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد.

تین نیوز

در چهارمین نشست 2 طرف تقویت روابط تجاری و فرهنگی و شبانه روزی شدن فعالیت گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان ناظر گمرکات استان در نشست مدیران گمرک آستارای ایران و جمهوری آذربایجان در آستارای ایران گفت : برگزاری نشست های مقامات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور را تسهیل کرده است.

محمد شهبازی با تاکید بر اینکه محدودیتی در 24 ساعته شدن گمرک آستارای ایران وجود ندارد افزود : در این رابطه دستگاه های متولی و سازمان های همسو آمادگی دارند و امیدواریم گمرک آستارای جمهوری آذربایجان نیز بسترهای لازم را فراهم کند.

مدیر کل امور بین الملل گمرک جمهوری آذربایجان نیز گفت : 24 ساعته شدن فعالیت های گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان در قالب پروتکل ها پیگیری شده اما بعد از 17 سال به نتیجه نرسیده است.

دلاور فرض علی اف با بیان اینکه این مشکل باید با روابط دیپلماتیک حل شود افزود : 24 ساعته شدن فعالیت های گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان برای تردد زائران کشورهای حاشیه خزر و منطقه قفقاز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات ضروری است.

وی بیان کرد : برای تسهیل روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان، 18 برنامه استاندارد گمرکی، الکترونیکی تدوین شده که 5 مورد آن اجرا شده است.

الله ورن محمود اف معاون فرماندار آستارای جمهوری آذربایجان نیز توسعه روابط تجاری 2 کشور را در ابعاد سیاسی و فرهنگی موثر خواند و گفت : در کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان طرح خط ریلی آستارا - آستارا عملیاتی شد و با اتصال آن به کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک تحول بزرگی در روابط 2 کشور روی خواهد داد.

میر محمود میر آتایف مدیر کل گمرک آستارای جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه زائران اربعین حسینی این کشور با 200 اتوبوس از مرز زمینی آستارای ایران گذر خواهند کرد گفت : مسافران می توانند تا سقف معینی از یک نوع جنس را حمل کنند و از بار زیاد و دارای بعد تجاری همراه مسافر جلوگیری خواهد شد.

فرماندار آستارا ی ایران نیز گفت : مرز زمینی این شهرستان با جمهوری آذربایجان با گذر 800 هزار مسافر داخلی و خارجی در سال ، سومین مرز پرتردد کشور است به همین دلیل باید ساعت کاری گمرک آن افزایش یابد.

یونس رنجکش افزود : مسئولان گمرک آستارای جمهوری آذربایجان کامیون های ایرانی غیر استاندارد با عمر بالای 7 سال را جریمه می کند و اقدام متقابل گمرک ایران، افزایش کرایه حمل و نقل و کاهش حجم مبادلات را درپی دارد که امیدواریم این مساله2 با همکاری و مشارکت 2 طرف حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری المپیاد آستارا- آستارا گامی در توسعه روابط ورزشی 2 کشور بود اضافه کرد : امکان برگزاری نمایشگاه های اقتصادی و فرهنگی با مشارکت 2 شهر همسایه آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان وجود دارد.

مدیر کل گمرک آستارای ایران هم گفت : ایران و جمهوری آذربایجان عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) هستند و توسعه روابط تجاری2 کشور از نظر آن سازمان مهم است.

رسول امیدی با اشاره به اینکه خط ریلی آستارا- آستارا اهمیت مرز و روابط تجاری 2 کشور را افزایش خواهد داد ادامه داد : راه اندازی دروازه مشترک مجازی مرز ایران و جمهوری آذربایجان با تبادل اطلاعات تجاری 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان در ماه های آینده محقق خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.