| کد خبر: 140815 |

معاون وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد:

◄ محور سنندج به مریوان نو نوار می شود

داوودکشاورزیان ،معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 16 نقطه خطر ساز در محور سنندج به مریوان شناسایی و طرح های مطالعاتی برای اصلاح آن در دست اجراست.

تین نیوز

داوودکشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 16 نقطه خطر ساز در محور سنندج به مریوان شناسایی و طرح های مطالعاتی برای اصلاح آن در دست اجراست.

کشاورزیان با اشاره به قدیمی بودن این محور مواصلاتی و فقدان ایمنی کافی برای خودروهای عبوری افزود: محور سنندج به مریوان به طول 52 کیلومتر است و بخشی از این جاده در گذشته ایمن سازی شده وحدود  35کیلومتر از این مسیر پیچ های زیادی دارد که با انجام کارهای مطالعاتی16 نقطه خطر ساز آن شناسایی شده و نیاز به اصلاح دارد .نقاط خطرساز شناسایی شده جمعا به طول 19 کیلومتر است.

 رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به کاهش بار ترافیکی این محور افزود: با ساخت جاده سنندج به مریوان هم بار ترافیکی از آن جاده برداشته خواهد شد و جاده قدیم با بازسازی و بهسازی همچنان به شهرها و روستایی زیادی که بر سر مسیر خود دارد با بار ترافیکی کمتری به کار خود ادامه می دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پایانه مرز باشماق نیاز به بهسازی و نوسازی دارد. دستورات لازم در این خصو  صادر و به دست پیمانکار سپرده شده است. این پایانه نیاز به سرمایه گذاری دارد تا شاهد رونق بیشتر اقتصادی در منطقه باشیم.

کشاورزیان با تاکید به اهمیت احداث کنار گذرسنندج –مریوان گفت: این کنار گذر برای سهولت تردد کامیونهایی ترانزیتی و صادراتی که به مقصد مرز باشماق حرکت می کنند اهمیت بسیاری دارد. با راه اندازی آن خودروهای سنگین دیگر از داخل شهرمریوان عبور نمی کنند.

وی در خصوص روند پیشرفت این پروژه گفت: بخشی از این مسیر در حال اجرای عملیات است و آزاد سازی شده و باید بخشی دیگری به طول 1200 متر دیگر آزادسازی شود که مقامات محلی قول همکاری دادند. نیاز هست حدود 14 هزار متر مربع از اراضی خصوصی در این مسیر تملک شود.طول این کنار گذرحدود 3و نیم کیلومتر است.

کشاورزیان در پایان افزود:  ساختمانهای پلیس راههای این محورهم نیاز به نوسازی دارد و سازمان راهداری با تامین اراضی مورد نیاز خود نسبت به نوسازی و بهسازی آنها اقدام می کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.