| کد خبر: 38725 |

توقف عرضه کوچکترین خودروی تویوتا

تین نیوز | تویوتا موتور در پی عدم استقبال مصرف کنندگان آمریکایی از آی کیو که کوچکترین مدل برند سایون است، قصد دارد عرضه آن را متوقف کند.
 
فروش آمریکایی آی کیو سال گذشته 50 درصد کاهش یافت و به 2040 دستگاه رسید.
 
دوگ مورتا، مدیر برند سایون در نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرد آی کیو تا مدتی دیگر در میان مدل‌های این شرکت نخواهد بود.
 
تویوتا برای احیای این برند که بیش از یک دهه قبل متولد شد و جذاب کردن آن برای مصرف کنندگان جوان، قصد دارد ظرف سه سال آینده سه مدل سایون از جمله دو مدل در نیمه دوم سال 2015 عرضه کند.
 
فروش سایون سال گذشته 15 درصد کاهش یافت و به 58 هزار و 9 دستگاه رسید. مجموع فروش این برند کمتر از 12 مدل دیگر تویوتا از جمله تویوتا آوین و سدان‌های لکسوس در آمریکا بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر سایون آی کیو را تجربه خوبی برای تویوتا عنوان کرد که این شرکت را با سلیقه خریداران آمریکایی آشنا کرد و نشان داد مصرف کنندگان علاقه‌ای به راندن خودرویی به این کوچکی ندارند.
 
خریداران آمریکایی همچنین اندازه را با قیمت مقایسه می‌کنند و برخلاف اروپایی‌ها علاقه‌ای به خودروی کوچک گران قیمت ندارند. قیمت پایه آی کیو از 16 هزار و 435 دلار آغاز می‌شود که 1600 دلار بیشتر از تویوتا یاریس است.
 
سایون در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که نوامبر گذشته آغاز شد، خودروی مفهومی iM را رونمایی کرد و در آوریل مدل تولیدی iM را به همراه مدل سدان جدید دیگری در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد. هر دوی این خودروها در نیمه دوم سال 2015 به مجموعه مدل‌های سایون اضافه می‌شوند.
 
تویوتا برای اینکه سایون پایدار بماند باید سالانه حداقل 100 هزار خودروی سایون را بفروشد و به همین منظور قصد دارد با تولید محصولات جدید برای رسیدن این برند به سقف مذکور کمک کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.