| کد خبر: 168443 |

تماشاگران عراقی:

کنترل فرودگاه الحدیده در دست انصارالله است

'شرف لقمان'سخنگوی ارتش یمن گفت: کنترل فرودگاه الحدیده 100درصد در دست ارتش وکمیته های مردمی است ومزدوران عربستانی در محاصره نیروهای ما قرار دارند.

تین نیوز

 'شرف لقمان'سخنگوی ارتش یمن گفت: کنترل فرودگاه الحدیده 100درصد در دست ارتش وکمیته های مردمی است ومزدوران عربستانی در محاصره نیروهای ما قرار دارند.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از ایرنا، به گزارش روز جمعه شبکه خبری'المیادین'، شرف لقمان شب گذشته در گفت وگو با این رسانه تاکید کرد مزدوران عربستانی هرچه زودتر باید تسلیم شوند.

وی با اشاره به برقراری امنیت 100 درصدی فرودگاه الحدیده توسط نیروهای خود افزود : حمله ائتلاف سعودی به ساحل غربی خودکشی بود.

لقمان فاش ساخت نیروهای مزدوران عربستانی هم اینک در محاصره شدید ارتش وکمیته های مردمی در 6 کیلومتری فرودگاه الحدیده قرار دارند.

وی خاطرنشان ساخت، درگیری ها در ساحل غربی تقریبا تمام شده ومزدوران مسلح باید هرچه سریعتر خود را تسلیم نیروهای ما کنند.تحولات میدانی به سمت انهدام مراکز تجمع نیروهای مزدور عربستانی در منطقه پیش می رود.

'محمد البخیتی' عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز از داخل فرودگاه الحدیده به المیادین گفت: نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی پس از شکست فاحش از فرودگاه عقب نشینی کردند.

'شرف لقمان' سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب گذشته ضمن رد خبر پیشروی ائتلاف سعودی در سواحل غربی کشورش افزود: سخنانی که از پیشروی نیروهای متجاوز شنیده می شود، توهم و خیالی بیش نیست.

وی با اشاره به این که هرگونه طرحی برای تحویل بندر الحدیده در غرب یمن به سازمان ملل متحد و یا به نهادهای دیگری را نمی پذیریم، تصریح کرد:کسانی که برای حل بحران یمن، راهکار ارائه می دهند، باید بی طرف باشند و رفتاری یکسان با هریک از طرف های درگیر در پیش گیرند.

لقمان گفت:ما به پیشنهادهایی که از سوی سازمان ملل متحد مطرح می شود، اعتماد نداریم چرا که بخشی از برنامه های متجاوزان است.

وی افزود: ائتلاف عربستان با وجود حملات هوایی سنگین، تاکنون در شکستن محاصره مزدوران خود شکست خورده است.

لقمان پیش از این (13 خرداد) نیز به امارات متحده عربی هشدار داد که ارتش و کمیته های مردمی یمن از این پس، ابوظبی و دیگر مناطق را هدف موشک قرار خواهند داد.

حملات متجاوزان عربستانی و ائتلاف عربی به استان الحدیده در غرب یمن تاکنون موجب آوارگی حدود 5 هزار خانواده از این شهر شده است.

بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دستکم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94درقالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.