| کد خبر: 143404 |

کریدور سبز تجارت اجرایی نشد/ایجاد مرکز تجاری در روسیه

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، الکترونیکی نشدن گمرکات کشور را دلیل اجرایی نشدن کریدور سبز تجارت بین ایران و روسیه بیان کرد.

تین نیوز

 رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، الکترونیکی نشدن گمرکات کشور را دلیل اجرایی نشدن کریدور سبز تجارت بین ایران و روسیه بیان کرد.

فرهاد پرند در حاشیه برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در ولگاگراد در رابطه با اجرایی نشدن موافقت‌نامه کریدور سبز گفت: با توجه به آخرین اطلاعات و بررسی‌هایی که بنده انجام داده‌ام، دلیل این امر ناشی از الکترونیکی نشدن گمرکات کشور ما بوده که یک بحث فنی و تخصصی است و از گمرک جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم که روند انجام آن را سرعت ببخشند.

وی، چشم‌انداز چشم‌انداز توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده و برگزاری نمایشگاه در وضعیت موجود، بسیار روشن ارزیابی کرد و گفت: کلیه موافقت‌نامه‌های مربوط به تسهیل تجارت و توسعه روابط اقتصادی با کشور روسیه امضاشده است.

وی ازجمله موافقت‌نامه‌ها به موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل و موافقت‌نامه بازرگانی اشاره کرد و بر اهمیت موافقت‌نامه برقراری تجارت ترجیحی با کشورهای اقتصادی اوراسیا بسیار تأکید کرد و افزود: در خصوص این موافقت‌نامه مذاکرات بسیاری انجام‌شده است و اگر این امر به‌زودی انجام شود، بازهم موقعیت تجاری ایران و موقعیت رقابتی کالاهای ایران را در بازارهای اوراسیا و ازجمله روسیه بهبود خواهد بخشید.

پرند با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در جهت تسهیلات کریدور سبز گمرکی، ابراز امیدواری کرد تا به یاری خدا و کمک گمرک جمهوری اسلامی ایران این بحث نیز اجرایی شود تا برخی مشکلات گمرکی موجود مرتفع و بتوانیم صادرات خود را توسعه دهیم.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه ازجمله چالش‌ها و موانع توسعه روابط تجاری بین تجاری بین ایران و روسیه را عدم رقابتی بودن کالاهای صادراتی ایرانی به دلیل قیمت تمام‌شده بالا، عدم تمایل به حضور میدانی و مطالعات بازار و بازاریابی توسط شرکت‌های ایرانی در روسیه و اجرایی نشدن موافقت‌نامه کریدور سبز دانست.

وی بابیان اینکه استفاده از ابزارهای بازاریابی بین‌الملل از قرن پیش در تجارت بین‌الملل مرسوم بوده، افزود: اما متأسفانه در بین تجار ما هنوز استفاده خوبی از این ابزار بسیار مهم نشده است و این امر موجب عدم شناخت درست و دقیق بازار و درنهایت ضرر و زیان به تجار ما خواهد شد.

پرند در رابطه با تعداد سرای تجاری ایران در حوزه روسیه گفت: ما سرای تجاری روسیه گیلان در استان آستارا خان راداریم و در سفر اخیر استان مازندران به استان ولگاگراد از چندین مکان برای ایجاد سرای تجاری مازندران در ولگاگراد به‌عنوان دومین مرکز تجاری بازدید شد و امیدواریم با پیگیری‌های اتاق بازرگانی و رئیس اتاق بازرگانی مازندران به‌زودی شاهد به نتیجه رسیدن این سرای تجاری در استان ولگاگراد باشیم.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین بر اهمیت ایجاد یک مرکز تجاری در مسکو تأکید کرد و افزود: در آنجا هم پیگیری‌هایی انجام‌شده که امیدواریم با کمک مسئولان آن را عملی کنیم.

اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران با مرکزیت مازندران در ولگاگراد روسیه در 42 غرفه از چهارشنبه تا شنبه در شهر ولگاگراد روسیه برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.