| کد خبر: 128144 |

آزمایش بزرگ ترین هواپیمای جت چین

تین نیوز

تین‌نیوز| چین با انجام آزمایش پرواز بزرگ ترین هواپیمای جت خود، پیشرفت به سزایی در صنعت حمل و نقل هوایی به دست خواهد آورد.

 

به گزارش ایران آنلاین به نقل از سی ان ان، هواپیمای C919  که توسط شرکت تجاری چینی تولید شده روز یکشنبه آزمایش پرواز خود را در شانگهای انجام داد.

 

خلبان هواپیما را در باند فرودگاه بین المللی "پودونگ " بلند کرد و پس از آزمایش به زمین نشاند.

 

این هواپیما با داشتن 168 صندلی  از لحاظ تعداد صندلی ها با ایرباس های A320 و بوئینگ 800-737 که از هواپیمای های محبوب مسافربری جهان به شمار می روند مشابه است.

 

مدل موتور هواپیما با جدیدترین مدل موتورهای ایرباس برابری می کند و مهندسان سازنده با کمک از شرکت های هوافضا غربی و ترکیب اطلاعات چینی این مدل را طراحی کرده اند.

 

به عبارتی این هواپیما راحت تر از همتایان غربی خود به نظر می رسد.با تولید این جت باورنکردنی چین هم به زودی به لیست تولیدکننده هواپیماهای مسافربری خواهد پیوست.

 

این جت غول پیکر نشان از جاه طلبی های مسئولان چینی در تجارت هوافضا دارد. با این وجود منتقدان براین باورند که چین هنوز راه درازی برای رقابت با همتایان امریکایی و اروپایی خود در صنعت تولید هواپیما دارد زیرا شرکت های بزرگی چون ایرباس و بوئینگ نیز هنور چالش هایی در جا  به جایی مسافران خود دارند.

 

با این وجود مقام های چینی در تلاشند که تا سال 2030 میلادی بزرگ ترین بازار تجاری هوانوردی جهان را در دست بگیرند. این کشور هر سال در حال خرید تعداد زیادی از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ است تا ناوگان مسافربری خود را توسعه دهد و با فن آوری های آن بیشتر آشنا شود.

 

هواپیما C919 آسمان ایالات متحده را نخواهد دید امابه زودی برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.