| کد خبر: 269272 |

ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام آماده بهره‌ برداری است

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت:ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره برداری است.

تین نیوز

 مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت:ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وحید فروغی زاد اظهار کرد: حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره برداری است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و پارتیشن بندی داخل ترمینال جدید با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این فرودگاه بوده است.
فروغی زاد ادامه داد: بهسازی منازل سازمانی و زائر سرا با اعتبار ۷ میلیارد ریال و احداث دو نمازخانه به متراژ ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی  بهسازی ساختمان دستگاه کمک ناوبری DVOR، با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال را یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای توسعه فرودگاه عنوان کرد.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: در حال حاضر سه ایرلاین؛ آسمان، ایران ایر و ماهان در حال خدمت رسانی روزانه به مردم شریف استان ایلام هستند، ضمنا این فرودگاه آمادگی پذیرش ایرلاینهای جدید در مسیرهای جدید بصورت ۲۴ ساعته می باشد. 
فروغی زاد گفت: احداث دیوار حائل بین ترمینال های جدید و قدیم با اعتبار ۸۳۰۰ میلیون ریال و همچنین ایجاد رمپ در ضلع غربی فرودگاه جهت دسترسی به تسمه نقاله ورود بار، با اعتبار ۲۴۰۰ میلیون ریال از دیگر کارهای انجام شده در این فرودگاه است.
وی  خرید و نصب دوربین های سیستم نظارتی تصویری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، تکمیل تسمه نقاله و درب های جدید ترمینال با اعتبار ۷ میلیارد ریال و ایجاد سایه بان در ضلع غربی و شرقی ترمینال جهت تسمه نقاله بار مسافران با اعتبار ۳۳۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: مرحله اول عملیات درزگیری باند فرودگاه شهدای ایلام با هدف جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین در راستای افزایش طول عمر و ایمنی عملیات پروازی باند فرودگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است و همچنین برنامه ریزی جهت ارتقاء سیستم روشنایی باند و هدف گذاری برای ارتقاء ایمنی سطوح پروازی در دست اقدام است. 
فروغی زاد ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن امکانات و تجهیزات و قابلیت های توسعه ای فرودگاه بتوان به مردم عزیز استان و سایر هموطنان خدمات مطلوبی ارائه کرد که موجب رضایت آنان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.