| کد خبر: 268409 |

داستان هزار و یک شب بلیت اتوبوس در استان ایلام

بر اساس اطلاعات موثق تعداد ١٢ دستگاه اتوبوس مربوط به خطوط استان و با پلاک عمومی ع که در واقع متعهد به خدمات عمومی هستند؛ بر اساس قراردادهای مالی ماهانه در اختیار پالایشگاه و شرکت های بهره برداری گاز در تجریان هستند.

تین نیوز

خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی یک خدمت عمومی و همگانی و از وظایف دولت تامین بستری مناسب برای خدمات عمومی است.

این خدمت عمومی به صورت عادی و با کیفیت متفاوت در سراسر کشور ارائه می گردد و متاسفانه در استان ایلام به یک معضل و بحران تبدیل شده است.

ورود چندین باره استاندار به عنوان شخص اول اجرایی، خطبه خوانی امام جمعه و پیگیری های دادستان نشان از اهمیت این مهم دارد؛ و صد البته متاسفانه تا این لحظه مشکل مرتفع نشده است؛ و مردم همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

در مقام قیاس نرخ کرایه بین شهری استان ایلام نسبت به اکثر مسیرهای کشور گران تر و جالبتر اینکه باز هم مشکل کمبود اتوبوس و بلیت اتوبوس در استان شاهدیم.

نبود خطوط راه آهن و پروازهای هوایی محدود باعث شده است؛ حجم بیشتر جابجایی از طریق اتوبوس انجام گردد؛ و معادله عرضه و تقاضا به هم بریزد.

به تعداد دفعات نامحدود و متعدد این رسانه و دیگر رسانه های استان از مسئولین خواهان پیگیری موضوع بوده اند؛ و در یک مقطع با تزریق چنددستگاه ون و راهکار فروش حضوری بلیط تا حدودی فشار کمتر شد؛ اما قطعا خوراندن چند مسکن به یک بدن بیمار درمان واقعی نیست و قطعا درد همچنان باقی و معضل پایدار است.

در بررسی های این رسانه مشخص گردید که تزریق چند دستگاه اتوبوس و بر اساس نظر فنی برخی از افراد آگاه به این موضوع دقیقا هشت دستگاه اتوبوس مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

برای تامین اتوبوس شخص استاندار و با تاکید این رسانه در چند روز گذشته با معاونت وزیر رایزنی داشت و جواب وزارت خانه تامین اعتبار بود؛ و بدون تردید تامین اعتبار و واردات اتوبوس و بعد تخصیص آنها و پروسه واگذاری حداقل شش ماه زمان بر است؛ و بدون تردید تا انجام این پروسه مردم از چند جهت

الف؛ کنسلی پروازهای هوایی و هجوم مسافران به پایانه ها

ب؛ فصول امتحانات دانشجویان

و در نهایت تعطیلات نوروزی

قطعا این مشکل حادتر و بیشتر نمایان خواهد شد.

از آنجا که متاسفانه نمایندگان مردم در مجلس هم توجهی به این بحران نداشته اند؛ و اقدامی هم انجام نگرفته است؛ و پیگیری های استاندار هم ظاهرا زمان بر خواهد بود؛ و مضاف بر آن متاسفانه اراده ای از طرف مدیرکل راهداذی و پایانه ای برای حل موضوع وجود نداشته و یا به زبانی دیگر در مدیریت آن عاجز مانده است؛ شایسته است تمام ظرفیتها بررسی گردد؛ و 

 بر اساس اطلاعات موثق تعداد ١٢ دستگاه اتوبوس مربوط به خطوط استان و با پلاک عمومی ع که در واقع متعهد به خدمات عمومی هستند؛ بر اساس قراردادهای مالی ماهانه در اختیار پالایشگاه  و شرکت های بهره برداری گاز در تجریان هستند؛ و با اینکه بخشی از بیمه آنها دولتی پرداخت می شود و پلاک آنها عمومی و سهم سوخت دولتی هم دارند؛ در اختیار شرکت های مذکور هستند؛ و از ارائه خدمت دولتی و همگانی سر باز زده اند.

شایسته است؛ با ورود جدی دستگاه های نظارتی و حاکمیتی ترتیبی اتخاذ گردد؛ که این تعداد دستگاه اتوبوس که متعلق به ناوگان عمومی هستند؛ موظف گردند؛ در اختیار شرکت های حمل و نقل عمومی قرار گیرند.

در پایان به عنوان یک رسانه و به نمایندگی مردم از دکتر بخشنده دادستان مرکز استان عاجزانه تقاضامندیم؛ ایشان پایان دهنده این داستان غم انگیز باشد؛ و با بازخواست مدیران ناکارآمد و دستور حاکمیتی این مشکل اساسی و عمومی را با توقیف فعالیت اتوبوس های عمومی در بخش های خصوصی و موظف نمودن مدیران مربوطه به جوابگویی و انجام وظیف خود به یاری مردم آید؛ و در راه رضای خدا مشکل مردم را حل نماید.

پیشاپیش از همکاری و مساعدت و توجه دادستان محترم مرکز استان تقدیر می نمائیم.

* مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی هزارپیشه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.