| کد خبر: 266220 |

عضو شورای شهر کرج: اتوبوس‌ های برقی به کرج نرسید

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بر اساس قرارداد، هفته اول آذر ماه باید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج تحویل داده می شد اما یک ماه از آن موعد گذشته و خبری از اتوبوس ها نیست.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بر اساس قرارداد، هفته اول آذر ماه باید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج تحویل داده می شد اما یک ماه از آن موعد گذشته و خبری از اتوبوس ها نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین (س) با اشاره به قرارداد منعقد شده برای خرید اتوبوس های برقی، گفت: تمام اشکالاتی که قبلاً در خصوص اتوبوس های برقی بیان شده هنوز در این قرارداد وجود دارد و قوانین و مقررات رعایت نشده اند و استنادات قانونی در آن دچار اشکال هستند.

وی افزود: شما برای انعقاد قرارداد هم در حوزه تفویض و هم در نحوه هزینه کرد بدون ردیف در این سطح اختیارات قانونی نداشتید حتی کوچک ترین کسانی که ردیف و بودجه را می شناسند و با آن کار کرده اند می دانند که ردیف و بودجه یعنی برنامه برای یک سال آینده و این موضوع برای بازی نیست، بی شک تغییر در ردیف ها طبق قانون نیازمند مصوبه تصویب کنندگان آن ها است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه از آخرین تذکر به شهرداری دیگر پاسخی به شورا ارسال نشده و تلاشی هم برای پاسخ و توضیح دادن صورت نگرفته است، عنوان کرد: آقای شهردار قطعاً مسؤولیت تمام اقدامات شما با خودتان است و نوک پیکان پرسش ها نیز شما هستید، علیرغم تمام انتقادی که به نحوه مدیریت شما در شهر دارم اما راضی به ضربه شدید به شما نیستم.

قاسم پور تصریح کرد: بر اساس قرارداد، هفته اول آذر ماه باید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج تحویل داده می شد، اما اکنون حدود یک ماه از آن موعد گذشته و خبری از این اتوبوس ها نیست. همچنین قرار بود در مرحله دوم ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز در هفته اول دی ماه تحویل شوند؛ دو روز دیگر این هفته به اتمام می رسد و هنوز این اتوبوس ها تحویل و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نشده اند.

وی اضافه کرد: ممکن است بگویید هنوز هزینه این اتوبوس ها پرداخت نشده که بتوانیم آنها را تحویل بگیریم، در صورتی که قرار بود از اوراق مشارکت استفاده شود و پولی پرداخت نشود؛ خرید این اتوبوس ها در حالی صورت گرفت که هیچ تحقیقی در خصوص زیرساخت های آن و محل شارژ و سایر مسائل مربوطه انجام نشد بر فرض ورود این دستگاه ها، آنها باید روزی ۱۲ کیلومتر پیمایش کنند و در جاده ملارد شارژ شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بر این اساس هر دستگاه اتوبوس باید برای شارژ شدن ۳۰ دقیقه از خط خارج شود، ادامه داد: این اتوبوس ها در هیچ جا امتحان خود را پس نداده اند و زیرساخت، تعمیرگاه، راننده و اپراتور و … نیز برای آنها ندارید. پس از تحویل آن ها ۸۰ نفر باید برای اپراتوری و رانندگی این اتوبوس ها آموزش ببینند.

قاسم پور گفت: ظاهراً امروز نامه استاندارد این دستگاه ها زده شده اما به دست ما نرسیده است و من کماکان نگران هستم که آنها شماره نشوند زیرا شماره نشدن اتوبوس ها مسبوق به سابقه است، اما در مجموع امیدوارم این اتوبوس ها بتوانند به مردم خدمت رسانی خوبی داشته باشند.

وی افزود: ما با پول مردم، هزینه دو اتوبوس را پرداخت کرده و یک اتوبوس خریداری کرده ایم. به نظرم این اقدام به صرفه و صلاح مردم نیست و هدف کامل، خدمت نبوده یا هدف خدمت، کامل نبوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.