| کد خبر: 59478 |

مقدمات توسعه همکاریهای تجاری میان ایران و افغانستان فراهم شد

گمرکات ایران و افغانستان ۳یادداشت تفاهم امضا کردند

تین نیوز | گمركات ایران و افغانستان با هدف گسترش مبادلات تجاری ۳ یادداشت تفاهم امضا كردند.

این یادداشت تفاهم ها به امضای دكتر كرباسیان رییس كل گمرك ایران و دكتر نجیب اله وردك رییس عمومی گمركات افغانستان در تهران رسید كه مهمترین سند همكاریهای گمركی دو كشور به شمار می رود و با اجرایی شدن آنها فصل جدیدی در همكاریهای گمركی ایران و افغانستان آغاز خواهد شد. 

این یادداشت تفاهم ها در سه موضوع بسیار  مهم به امضای دو طرف رسیده است و  شامل یادداشت تفاهم تبادل الكترونیكی اطلاعات، یادداشت تفاهم همكاریهای گمركی و یادداشت تفاهم دروازه مشترك مرزی می شود.با اجرایی شدن این یادداشت تفاهم ها كه مقرر شد طرف افغانستانی طی مدت ۴۵روز نسبت به اجرایی شدن موارد امضا شده متن یادداشت تفاهم ها اعلام دارد،گمركات دو كشور دروازه مشترك تجاری ایجاد خواهند كرد.

بر اساس بند اول یادداشت تفاهم اظهارنامه های مربوط به وسایل نقلیه و كالا در كشور خروجی انجام خواهد شد و كشور ورودی همان اظهار نامه را مبنا قرار خواهد داد. همچنین اطلاعات كلی مربوط به وسایل نقلیه و حمل و نقل در مرز گمرك خروجی به صورت الكترونیكی به كشور ورودی تحویل خواهد شد و اظهار نامه با كنترل گمركی كه در كشور ورودی انجام می گردد،نهایی خواهد شد.

با اجرایی شدن یادداشت تفاهم های یاد شده پیش بینی می شود هزینه های گمركی در مرزهای دو كشور كاهش یابد و سرعت نقل و انتقال كالا میان دو كشور افزایش یابد. همچنین گمركات دو كشورتصمیمات جدیدی جهت افزایش مبادلات مرزنشینان اتخاذ كردند و در مورد فعالیت شش بازارچه مرزی فی ما بین دو كشور كه از طرف ایرانی فعال می باشد ،مقرر شد طرف افغانی طی مدت ۳۰روز موضوع را بررسی و نظر خود را در زمینه انجام فعالیت یا مسدود نمودن انها به طرف ایرانی اعلام نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.