| کد خبر: 144775 |

حاتمیان در تذکر شفاهی؛

آقای رئیس جمهور مشکل سپرده گذاران موسسات مالی را حل کنید

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر حل مشکل موسسات مالی گفت: سردرگمی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری باعث ایجاد هزینه های سنگین خواهد شد.

تین نیوز

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر حل مشکل موسسات مالی گفت: سردرگمی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری باعث ایجاد هزینه های سنگین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالله حاتمیان در نشست علنی امروز (سه شنبه 7 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور متوسط 53 درصد از راه های روستایی کشور آسفالت شده است در حالی که در خراسان رضوی 43 درصد و در شهرستان درگز تنها 33 درصد از راه های روستایی آسفالت شده است، 20 درصد عقب مانده از متوسط کشور فاجعه است که مهاجرت 6 درصدی عدم صرفه مشاغل روستایی، بیکاری و حاشیه نشینی، ثمره این عقب ماندگی است.

نماینده مردم درگز افزود: شایسته است که جبران عقب ماندگی آسفالت راه های روستایی شهرستان محروم درگز در اولویت ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، چرا که توسعه متوازن ثمره توزیع عادلانه خدمات دولتی است. همچنین از دولت می خواهیم که با مناطق محروم مهربان تر باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: حقوق اندک بازنشستگان آموزش و پرورش تکافوی هزینه های زندگی آنها را نمی کند و می خواهیم که در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

حاتمیان در ادامه گفت: از هیات دولت می خواهم به این مسئله توجه کند که سیل ویرانگر 20 مرداد امسال در شهرستان درگز خسارات جبران ناپذیری به تاسیسات آب شرب روستایی، باغات، مزارع، ابنیه و راه های روستایی این شهرستان وارد کرده است که خواهشمندم در این مورد سریعاً رسدیگی شود.

وی افزود: خشکسالی های حادث شده در برخی نقاط کشور به ویژه شهرستان درگز، زندگی روستاییان و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است که لازم است اقداماتی از قبیل اعتبارات ارزان قیمت برای تامین نهادهای کشت در سال زراعی پیش رو و تامین علوفه دام تخصیص داده شود.

نماینده مرد درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد تمدید وام های تولیدکنندگان خسارت دیده و جبران بخشی از خسارات وارده از هر طریق ممکن مورد انتظار است. تعریف و تعیین سازوکاری علمی برای پیشگیری، مقابله و جبران خسارات حوادث غیرمترقبه در کل کشور مورد انتظار تولیدکنندگان می باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: سردرگمی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری باعث ایجاد هزینه های سنگین سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی روزافزون خواهد شد و به اعتبار پولی و مالی کشور در عرصه های داخلی و خارجی آسیب های جبران ناپذیری وارد نموده است، بنابراین اگر خواهان جذب سرمایه می باشید، مشکل موسسات مالی را حل کنید.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.