| کد خبر: 127796 |

با محوریت آموزشی و پژوهشی

◄ انجمن کشتیرانی و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تین‌نیوز| انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با حضور مسعود پل مه رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و فرهاد حسین‌زاده لطفی معاونت آموزش دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اعضای دو سازمان، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین آنها به امضا رسید.

در آئین امضا این تفاهم نامه حسین‌زاده لطفی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه هم اکنون یک میلیون و 500 هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف و 677 هزار عضو  هیئت عملی ثابت و مدعو در بالاترین مدارج علمی دارد که می‌تواند به شرط نیازسنجی جامعه رابطی با سازمان‌های مسئول در زمینه رشته‌های مختلف باشد و در پاسخگویی به نیازهای آنان مفید باشد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد نیازهای آموزشی و پژوهشی مورد نیاز جامعه پاسخ داده می‌شود گفت: در حال حاضر متناسب با نیازهای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته رشته‌هایی مانند  مهندسی دریایی، مدیریت بازرگانی دریایی، مخابرات دریایی و... وجود دارد که با تفاهم صورت گرفته و با هماهنگی بین دو سازمان رشته های دیگر نیز اضافه خواهد شد.

حسین‌زاده لطفی، تفاهم‌نامه مشترک را آغاز همکاری اعلام کرد و گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه، مراحل اجرایی آن آغاز شده و برای پیگیری دو نماینده تام الاختیار از سوی هر دو سازمان معرفی خواهند شد تا اهداف تعریف شده‌ای که در جلسات متعدد توافق شده را محقق کنند و گامی برای پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی  و پژوهشی جامعه دریایی برداشته شود.

در ادامه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود پل‌مه رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با 65 سال سابقه به عنوان تنها مرجع بخش خصوصی، بخش خدمات دریایی و بندری ایران را نمایندگی می‌کند و همواره در زمینه فعالیت خود منشا خدمات شایسته‌ای بوده است.

او با بیان اینکه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در حوزه کسب و کار بررسی‌هایی انجام داده است گفت: در این بررسی‌ها خلا ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه دریایی و بندری مشهود بود این در حالی است که100 درصد اقتصاد کشور به دریا وابسته است.

رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: با این تفاهم‌‌نامه بین سرمایه‌های تجربی و سنتی و جامعه آکادمیک و علمی ارتباط برقرار می‌کنیم.

 پل‌مه با بیان اینکه ما انتظار حمایت و کمک دولت را به این انجمن داشتیم گفت: ما انتظار داشتیم دولت زمینه‌ساز اقداماتی اینچنینی شود اما با توجه به تنگناهایی که دولت‌ها در سال‌های اخیر داشته‌اند بخش خصوصی راسا وارد عمل شد اما این نوع اقدامات همچنان نیازمند حمایت‌های دولتی خواهد بود.

او افزود:  به ویژه با توجه به ماهیت بین‌المللی فعالیت‌های دریایی و بندری سیاست خارجی می‌بایست در سیاست‌های کلان خود حمایت از بخش خصوصی را لحاظ کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.