| کد خبر: 262932 |

سامانه راداری فرودگاه اصفهان بهره برداری شد

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: با تجهیز سامانه نظارتی رادار تقرب فرودگاه بین المللی شهید بهشتی به پوشش حفاظتی آنتن (Radome)، این سامانه به بهره برداری رسید.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: با تجهیز سامانه نظارتی رادار تقرب فرودگاه بین المللی شهید بهشتی به پوشش حفاظتی آنتن (Radome)، این سامانه به بهره برداری رسید.

به‌ گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ ابوذر ضیایی گفت: تجهیز رادار به ریدوم به منظور بهبود کارایی، افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به توان مهندسان ایرانی، افزود: این پروژه براساس قرارداد سال 1401 فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و یک شرکت دانش بنیان، بصورت کاملا بومی اجرایی شد.

ضیایی گفت: استفاده ازRadome در سامانه های راداری با هدف حفاظت آنتن و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی OUTDOOR در برابر اثرات زیانبخش محیطی نظیر وزش باد، گرد و غبار، بارش باران، برف، تگرگ، پاشش نمک و همچنین آلاینده های اتمسفری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع پوشش با ساختار ساندویچی که از تولیدات داخل کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با قطر 12 متر و از جنس کامپوزیت با رزین و الیاف خاص است، افزود: تمامی شاخص های عملکردی آن در حد استانداردهای بین المللی رعایت شده است که از جمله می‌توان به پارامترهای تلفات، پراکنش و جذب موج، مقاومت مکانیکی در برابر طوفان و مقاومت های شیمیایی در برابر عوامل جوی محصول تولیدی اشاره کرد.

گفتنی است؛ همزمان با خرید سامانه‌های راداری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پنج سامانه راداری در ایستگاه‌های گلستان، تبریز، خواجه محمد میرزای مشهد، زنجان و کوشک بزم(سامانه رادار مدS) توسط شرکت سازنده به Radome مجهز و پس از آن نیز هفت سامانه دیگر با همکاری شرکت‌های داخلی تجهیز شده که از نمونه‌های پوشش حفاظتی سازه فضایی و ساختار ساندویچی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.