| کد خبر: 163678 |

نوروز امسال 4 میلیون نفر با خودروی شخصی به مشهد رفتند

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود 8 میلیون و 117 هزار و 554 نفر به این استان از روز 25 اسفند سال گذشته تا 6 فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از ورود هشت میلیون و 117  هزار و 554 نفر به خراسان رضوی از روز 25 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 8.5 درصد رشد دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان افزود: 638 هزار و 405 نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل، 1.7 درصد کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: 225 هزار و 9 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفرکرده‌اند که با رشد 4.7 درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان واردشده‌اند را نیز 144 هزار و چهار نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 8درصد کاهش دارد.

وی توضیح داد: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه سال جاری به استان واردشده‌اند نیز هفت میلیون و 110 هزار و 136 نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 8.5 درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس گفت: از روز 25 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه سال جاری چهار میلیون و 829 هزار و 23 نفر به این کلان‌شهر واردشده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، هشت درصد رشد دارد.

فروزان اضافه کرد: 468 هزار و 869 نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل 9 دهم درصد کاهش داشته است. 

وی بیان کرد: 225 هزار و 9 نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفرکرده‌اند که با رشد 4.7 درصدی همراه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند را نیز 143 هزار و 549 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است. 

فروزان گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه سال جاری به مشهد مقدس واردشده‌اند نیز سه میلیون و 991 هزار و 596 نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 11 درصدی مواجه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.