| کد خبر: 154693 |

◄ آخرین تحولات زلزله دیشب از زبان استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه زلزله شب گذشته در پنج شهرستان غرب کشور را وحشتناک و بی سابقه در تاریخ منطقه عنوان کرد.

تین نیوز

استاندار کرمانشاه زلزله شب گذشته در پنج شهرستان غرب کشور را وحشتناک و بی سابقه در تاریخ منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هوشنگ بازوند با اشاره به هوشمندی مردم در مواجهه با زلزله شب گذشته غرب کشور، اظهار کرد: فاصله بین پیش لرزه 4/2 و زمین‌لرزه 7 /3 دهم ریشتری باعث هوشیاری مردم و خروج به موقع آنها از مراکز و منازل مسقف شده و این عامل موجب کاهش چشمگیر تلفات جانی این حادثه طبیعی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر شدت خسارات مالی به جا مانده از زلزله شب گذشته غرب تهران در پنج شهر، گفت: پیش‌بینی‌ ما حاکی از آن است که تعداد کشته به 300 نفر و مصدومان نیز به 1000 نفر افزایش پیدا کند.

بازوند با بیان این مطلب که «پس از امدادرسانی و آواربرداری کار برآورد خسارت مالی زلزله شروع خواهد شد»، افزود: قطعاً تا پایان آواربرداری، امدادرسانی به آسیب دیدگان از زلزله ممکن نیست.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین نشدن استان معین طی شبانه‌روز اخیر به جهت امدادرسانی به اسیب دیدگان زلزله شب گذشته، ابراز داشت: شهردار تهران طی تماس تلفنی همراهی خود جهت امدادرسانی به شهرهای آسیب دیده را اعلام کرده و بنا بر اطلاعات کمک‌های این نهاد در راه ارسال به این مناطق هستند.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و سفارش اکید ایشان برای کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله اخیر، گفت: به مرور به حجم کمک‌های ارسالی به این شهرها افزوده می‌شود.

بازوند با تاکید بر این نکته مهم که حمل‌ونقل در تمای بخش‌ها به خصوص شهرها و جاده‌ها بدون مشکل در حال انجام است، یادآورشد: جاده‌ها برای دسترسی به مناطق زلزله زده باز است و آوارهای ناشی از زمین‌لرزه نیز تخلیه شده و تردد در مسیرها کاملا عادی است، ترافیک در برخی جاها گزارش شده که به دلیل کمی آن، قابل اغماض است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.