| کد خبر: 228579 |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای عنوان کرد؛

◄ فرار سرمایه گذاران از بخش حمل و نقل مسافری جاده ای

شرکت های مسافربری به دلیل عدم تامین نقدینگی و قوانین دست و پاگیر به ترتیب در حال از رده خارج شدن هستند و یا تعداد ناوگان خود را به حداقل رسانده اند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل مسافری جاده ای معتقد است سرمایه گذاران از بخش حمل و نقل کوچ کرده و سرمایه خود را به بخش های دیگر منتقل کرده اند.

به گزارش تین نیوز، کامبیز تاتاری این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: سود دهی کمتر از تورم و قوانین دستوری، عامل خروج سرمایه از بخش حمل و نقل مسافربری کشور بوده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل عدم حمایت های لازم، تمایلی به ورود به عرصه حمل و نقل مسافربری ندارند و سرمایه خود را از این بخش خارج کرده و به بازارهای دیگر وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: تعدیل نیروی شدید در شرکت‌های مسافری جاده‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی

او تاکید کرد: اگر چه مسئولان استانی و کشور در سخنان خود مدام از حمایت از حمل و نقل سخن به میان آورده و قول می دهند در آینده وضعیت تغییر خواهد کرد، اما در عالم واقعیت چیزی دیگری در حال رقم خوردن است و شرکت های مسافربری به دلیل عدم تامین نقدینگی و قوانین دست و پاگیر  به ترتیب در حال از رده خارج شدن هستند و یا تعداد ناوگان خود را به حداقل رسانده اند.

به گزارش تین نیوز، تاتاری عنوان کرد: سرمایه مانند آب جاری است و به سمت و سویی می رود که بازده بهتری داشته باشد، برای جلوگیری از خروج سرمایه لازم است رفتار مدیران بخش حمل و نقل مسافر و انجمن ها تغییر کند و در این راستا نیاز است فضای کسب و کار سهل و روان شود تا سرمایه گذاری صورت گیرد و مجموعه مدیریتی و تاثیر گذار از سرمایه گذاری استقبال نمایند.

او با بیان این که همچنین باید نرخ های موجود بازیابی گردد تا بتوان در شاخص های کلان به نقطه مطلوب سرمایه گذاری رسید و از فرار سرمایه از حمل و نقل جلوگیری کرد، گفت: البته بخشی از مشکلات حمل و نقل برگرفته از فضای کلی رکود در کشور است اما این تمام ماجرا نیست زیرا حمایت های نرخ گذاری و تصمیم های صحیح مدیریتی در کنار حمایت لازم از حمل و نقل مسافربری جاده ای قطعا می تواند موجب رونق بازار شود و زمینه ماندگاری سرمایه ها را فراهم آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.