| کد خبر: 266979 |

ریل‌ گذاری ۶۰ کیلومتری راه‌ آهن اردبیل در دولت سیزدهم

مدیر ساخت و توسعه شرکت زیرساخت های حمل و نقل استان اردبیل، گفت: در دولت سیزدهم ۶۰ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل انجام شده است.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه شرکت زیرساخت های حمل و نقل استان اردبیل، گفت: در دولت سیزدهم ۶۰ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل انجام شده است.

سه هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌ آهن اردبیل تخصیص یافت

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  افشین شیری  در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه ریلی اردبیل، اظهار داشت: در دولت سیزدهم 21 درصد پیشرفت راه آهن اردبیل انجام شده و این پروژه زیربنایی هم اکنون با 94 درصد پیشرفت مراحل پایانی خود را سپری می کند.

وی تصریح کرد: بخش های زیرسازی، روسازی و ساختمان ایستگاه های راه آهن و همچنین رفع گلوگاه های این پروژه ریلی با سرعت هر چه تمام تر در حال انجام است و در بخش روسازی از 175 کیلومتر مسیر، 132 کیلومتر ریل گذاری انجام شده است.

مدیر ساخت و توسعه شرکت زیرساخت های حمل و نقل استان اردبیل گفت: ریل گذاری 43 کیلومتر باقیمانده با تأمین ریل مورد نیاز در مرحله انجام است و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

شیری به احداث ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل شامل ایستگاه دائم، تشکیلاتی و درجه 2 مسافری اشاره کرد و افزود: پیشرفت این ایستگاه ها 82 درصد و در اردبیل ایستگاه اصلی 92 درصد روند کار را دارد و مراحل تکمیلی خود را سپری می کند.

وی خاطرنشان کرد: در گنجگاه و فیروزآباد ایستگاه هایی در نظر گرفته شده و سه ایستگاه مسافری نیز در جعفرلو، مشکول و شهریار پیش بینی شده است.

مدیر ساخت و توسعه شرکت زیرساخت های حمل و نقل استان اردبیل اضافه کرد: مجموع مطالبات پیمانکاران در این پروژه یک هزار و 100 میلیارد تومان است و برای راه اندازی راه آهن اردبیل – میانه یک هزار و 700 میلیارد تومان منابع مورد نیاز است.

شیری بیان کرد: از مجموع گالری های راه آهن اردبیل – میانه 800 متر گالری باقی مانده و از 29 دستگاه پل خاص 4.3 دهم کیلومتر 28 دستگاه کامل شده و در یک دستگاه پل تنها عرشه باقی مانده که این مرحله نیز در حال نهایی شدن است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم عمده گلوگاه های راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام رسیده و این پروژه با تأمین منابع مورد نیاز آماده بهره برداری خواهد شد و در مجموع در دولت سیزدهم 60 کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل انجام شده است.

مدیر ساخت و توسعه شرکت زیرساخت های حمل و نقل استان اردبیل، تصریح کرد: از 62 دستگاه تونل به طول 24 کیلومتر تنها 500 متر لاینینگ باقی مانده که مهندسان در حال تکمیل فرآیند آن هستند.

شیری گفت: ارزش پروژه راه آهن اردبیل در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان است که تاکنون برای این طرح عظیم ریلی چهار هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در ماه های اخیر نیز 300 میلیارد تومان منابع نقد و اسناد برای راه آهن اردبیل با پیگیری مسئولان اجرایی تخصیص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ازکارکنان پروژه 1 1

    این پروژه تاشهریورسال آینده هم کارداره و افتتاح نمیشه