| کد خبر: 264616 |

انجام بیش از ۲۳ هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در استان اردبیل

بیش از ۲۳ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۷ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی استان اردبیل مراجعه کرده اند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۳ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۷ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی استان اردبیل مراجعه کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان اردبیل گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۲۰ هزار و۹۵۳خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین ۲ هزار و ۵۳۶ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۶۳۲ خودرو در معاینات فنی اولیه و ۲ هزار و ۳۲۱ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده اند افزود: در مرحله اول شاهد افزایش و در مرحله دوم کاهش ۴ درصدی را نشان می دهد.

شیرین زاده با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین ونیمه سنگین موظف هستند در دوره های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودروها است.

وی فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل  مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین ونیمه سنگین با عمر ده سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.