| کد خبر: 260759 |

۴۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل سرچم تا پایان سال بهره‌ برداری می‌ شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ۴۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل - سرچم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ۴۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل - سرچم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری با تشریح عملیات تعریض راه اصلی اردبیل-سرچم و تبدیل آن به بزرگراه اظهار کرد: توسعه شبکه بزرگراه مرکز استان تا سه راهی سرچم در آزادراه زنجان - تبریز در مراحل مختلف اجرایی است که از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا تاکنون بهسازی و تعریض ۳۳ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل به پایان رسیده و ۴۷ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه جاده اردبیل-سرچم یکی از جاده های پرتردد و حیاتی استان است ، افزود: طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که از این میزان تاکنون ۴۳ کیلومتر به مناقصه نرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: روند احداث ۴۷ کیلومتر بزرگراه اردبیل –سرچم مطلوب بوده و برای تکمیل و بهره برداری آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حیدری ادامه داد: از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و بقیه اعتبار مورد نیاز هم در سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص خواهد یافت.

وی میزان منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل کل مسیر بزرگراه اردبیل – سرچم را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: برای تامین این میزان اعتبار پیگیری های لازم صورت گرفته که در صورت تخصیص ، اجرا و تکمیل بقیه قطعات اردبیل - سرچم امکان پذیر خواهد بود.

 از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بهترین مسیر برای اتوبان کردن اردبیل راه فیروز آباد-میانه-سرچم است که هم ایمن است و تونل نمی خواهد و هم با حداقل بودجه می شود سرچم را به اردبیل متصل کرد

  • محمد 0 0

    جناب مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل پس کی راههای مواصلاتی شمال استان به پارس آباد وبیله سوار مغان تکمیل خواهد شد وچرا در بحث جاده سازی در داخل استان گزینشی عمل میکنید وحق مناطق شمال استان را پایمال میکنید

  • ناشناس 0 0

    واقعا جای تاسف است سرچم راه نیست وهزینه کردن بیهوده است چون درشان استان اردبیل نیست

  • یوسف ابیاری 0 0

    اقا سرچم راه اردبیل واستان اردبیل نیست وخیانت به اردبیل است