| کد خبر: 270742 |

آمار کشته‌ های سفرهای نوروزی در یک دهه گذشته

بررسی داده های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که در حوادث نوروزی(28 اسفند تا 15 فروردین) یک دهه اخیر، 6905 نفر جان خود را از دست داده اند. این آمار مربوط به حوادث برون شهری است.

تین نیوز

بررسی داده های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که در حوادث نوروزی(28 اسفند تا 15 فروردین) یک دهه اخیر، 6905 نفر جان خود را از دست داده اند. این آمار مربوط به حوادث برون شهری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، همزمان با تعطیلات نوروزی، بسیاری از مردم راهی سفر می شوند. تصادفات جاده ای اما مسیر برخی از آنها را به خانه بی بازگشت می کند. بررسی داده های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که  در حوادث جاده ای نوروزی یک دهه اخیر، 6905 نفر جان خود را از دست داده اند. این آمار مربوط به حوادث برون شهری است.

داده های سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد آمار کشته های حوادث برون شهری نوروز 99، کاهش چشم گیری نسبت به سال های قبل از آن داشته است که می توان گفت بی ارتباط با محدودیت های کرونایی آن زمان نیست.

پس از فروکش کردن کووید19 و رفع محدودیت های کرونایی، آمار کشته های تصادفات باز هم افزایش پیدا کرد. تا جایی که آمار تلفات حوادث برون شهری سال 1403 نسبت به نوروز 99، افزایش 2.5 برابری داشته است. بر اساس آمار پلیس راهور در نوروز 1403 ( از 28 اسفند تا 15 فروردین) 813 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و این تلفات تا 17 فروردین امسال به 828 نفر رسیده است. 

آمار کشته های سفرهای نوروزی

اظهارات پلیس راهور ایران نشان از نقش پررنگ خودروهای داخلی در این حوادث دارد. حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور در روزهای اخیر به ایسنا گفت که 17 درصد خودروهای تصادف کرده منجر به فوت، خارجی و 83 درصد نیز داخلی بودند. 

به گفته رئیس پلیس راه کشور، 35 درصد خودروها پژو و 27 درصد پراید بودند. به عبارتی 62 درصد تصادفات را پژو و پراید تشکیل دادند. ا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.