| کد خبر: 268411 |

مشارکت ۲۲ هزار میلیاردی بانک مسکن در طرح‌ های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی

تامین مالی طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک مسکن، تاکنون منجر به مشارکت در تکمیل ساخت و بهره برداری از ۱۰ پروژه آزادراهی و بزرگراهی شده است.

تین نیوز

بانک مسکن اعلام کرد: تامین مالی طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک مسکن به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال در ۱۰ استان، تاکنون منجر به مشارکت در تکمیل ساخت و بهره برداری از ۱۰ پروژه آزادراهی و بزرگراهی با هدف کاهش تصادفات و تسریع در بهره برداری از پروژه های نیمه تمام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در ۱۰ استان کشور در حال اجرا است که بخشی از آنها در استان های البرز، سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان جنوبی به مرحله افتتاح رسید و عملیات اجرایی بخشی دیگر از طرح ها در استان های خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان ، فارس، قم و آذربایجان شرقی ادامه دارد.

طرح های افتتاح شده شامل ساخت ۲۲ کیلومتر از باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال در استان البرز است که بانک مسکن برای افتتاح آن دو هزار میلیارد ریال مشارکت مالی داشته است.

مشارکت در بهسازی احداث باند دوم و تعریض محور فسا جهرم قیر کارزین در استان فارس با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از جمله این طرح های زیر بنایی است. افتتاح این طرح علاوه بر کاهش تصادفات منجر به رونق بخشی به گردشگری منطقه شد.برای احداث باند دوم محور بیرجند- قائن به طول ۱۰۰ کیلومتر در خراسان جنوبی هم ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

همچنین بانک مسکن با مشارکت در تامین مالی طرح های بزرگراهی و آزادراهی علاوه بر اینکه اهداف مربوط به کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه استهلاک خودرو را دنبال می کند، در تسریع بهره برداری از طرح های نیمه کاره با تزریق منابع نقش مهمی ایفا کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.