| کد خبر: 257511 |

پایانه مرزی رازی با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی به بهره برداری می رسد

پایانه مرزی رازی و ۱۵۳کیلومتر پروژه آسفالت راه روستایی در استان آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

پایانه مرزی رازی و ۱۵۳کیلومتر پروژه آسفالت راه روستایی در استان آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عملیات ساخت طرح جامع پایانه مرزی رازی که در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، طی روزهای آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسمی می رسد.

بر اساس این گزارش، تبادلات مرزی و رونق اقتصادی کشور و منطقه با افتتاح پایانه مرزی رازی توسعه می یابد.
ابن گزارش حاکی است برای ساخت این پایانه با مساحت بیش از هشت هزار متر مربع ، ۳۰۰ میلیارد تومان (با فهرست بهای سال ۱۳۹۸) هزینه شده است و دارای سالن های تجاری، مسافری و نیز محوطه سازی لیست اختیاری و اجباری است.
این گزارش می افزاید: پایانه مرزی رازی از سال ۱۳۹۰ به صورت سایت موقت کار خود را آغاز کرده و در طول این سال ها یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور به لحاظ مسافری بود که اوج این ترددها پس از اتمام طرح جامع پایانه مرزی شامل سالن های تجاری، مسافری و محوطه شاهد هستیم به طوری که در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از این مرز تردد داشتند.

گفتنی است با افزایش ساعات کاری در پایانه مرزی رازی و امکان تردد ۲۴ ساعته در این مرز، مدت زمان تردد مسافر از سه ساعت به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش یافت که باعث رضایتمندی دولت ترکیه نیز شده است، همچنین در آینده ای نه چندان دور، فرآیند ترانزیت و صادرات کالا نیز در این مرز از سر گرفته خواهد شد.

 با بهره برداری از پایانه مرزی رازی دستیابی به چشم انداز مبادلات بین دو کشور ایران و ترکیه به عنوان یکی از گذرگاه های عبوری کشور اروپا، اتفاق میفتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.