| کد خبر: 265190 |

حوزه حمل و نقل پیشران اول ارتقاء بهره وری در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، پنج موضوع اولویت دار بهره وری را حوزه های آب و انرژی، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی و اقتصاد عنوان کرد و گفت: حوزه حمل و نقل به عنوان پیشران اول ارتقاء بهره وری در استان تعیین شده است.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، پنج موضوع اولویت دار بهره وری را حوزه های آب و انرژی، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی و اقتصاد عنوان کرد و گفت: حوزه حمل و نقل به عنوان پیشران اول ارتقاء بهره وری در استان تعیین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حیدر فتح زاده در جلسه بررسی نظام نامه چرخه مدیریت بهره وری، اظهار کرد: سازمان ملی بهره وری ایران در تلاش است موضوع ارتقاء بهره وری را به تفکیک بخش های مختلف پیش برد و در استان نیز حدود یک سال است همگام با سیاستگذاری های سازمان ملی بهره وری در صدد تحقق اهداف موضوع هستیم.

وی با اشاره به اهمیت بهره وری در بخش مسکن یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۳ هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی خالی در استان موجود بود و این رقم در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۹۸ هزار و ۵۴۳ باب رسید و حدود ۴۶ درصد این واحدها در تبریز قرار دارند.

فتح زاده ادامه داد: سهم ارزش افزوده استان از کل کشور از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ بر اساس برآوردها و محاسبات داده ستانده بدون احتساب نفت حدود ۳.۴ الی ۳.۶ درصد در نوسان بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، توضیح داد: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در این مقطع ۶.۷ تا ۱۱درصد متغیر بوده، سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن حدود ۳۹ درصد و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد نیروی کار در بخش کشاورزی، ۴۲ درصد در بخش صنعت و در حدود ۴۷ درصد نیروی کار استان در بخش خدمات فعالیت می کنند.

وی ابراز داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سالجاری با ۴۳.۵ درصد، ۱.۹ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر است. همچنین نسبت اشتغال استان در تابستان سالجاری با ۴۰.۶ درصد، ۲.۳ درصد از نسبت اشتغال کشور بیشتر است.

فتح زاده با اشاره به موضوع مهم و بغرنج آب در کشور و استان توضیح داد: ۸۰ درصد میزان آب مصرفی استان مربوط به بخش کشاورزی و صنعت و تنها ۲۰ درصد مربوط به مصرف خانگی است.

وی تعداد انشعابات آب در استان را بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد آب در لوله ها پرت می شود.

وی بر ضرورت توجه اساسی به نوسازی ناوگان حمل و نقل و تکمیل شبکه راه های مواسلاتی داخلی و مسیرهای ترانزیتی مرتبط با کریدورهای بین المللی تاکید کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اذعان کرد: حدود ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی مد نظر استان باید از محل ارتقاء بهره وری حاصل شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، وی افزود: بر همین اساس با همکاری دستگاه های اجرایی در تلاش هستیم مسائل اولویت دار پنج حوزه اعلامی را احصاء کرده و در نهایت با انتخاب چند مسئله اساسی استان و تصویب در کمیته بهره وری نسبت به ریشه یابی مسائل و سیاستگذاری های مداخله گرایانه در راستای ارتقاء بهره وری اقدام و این مسائل وارد سایر فرایندهای چرخه مدیریت بهره وری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.