| کد خبر: 97876 |

دلیل انتخاب نماینده اراک به عنوان ناظر پارلمان در شورای عالی صنایع دریایی

◄ فراکسیون دریایی مجلس همچنان بلاتکلیف است

تین‌نیوز| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تاکنون فراکسیون دریایی مجلس تعیین‌ تکلیف نشده است، درباره دلیل انتخاب نماینده اراک به عنوان ناظر پارلمان در شورای عالی صنایع دریایی، می‌گوید احتمالا نمایندگان استان‌های ساحلی در کمیسیون صنایع حضور نداشتند، به همین دلیل نماینده اراک به عنوان ناظر پارلمانی شورای عالی صنایع دریایی معرفی شد.  

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب که برای نخستین بار در فهرست نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است به عنوان ناظر پارلمانی شورای عالی صنایع دریایی انتخاب شد. او علاوه بر اینکه تاکنون هیچ سمتی در حوزه صنایع دریایی نداشته، نماینده شهری است که از هیچ سو به دریا راه ندارد.
 
در همین رابطه، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز درباره علت انتخاب مهدی مقدسی به عنوان ناظر پارلمانی شورای عالی صنایع دریایی، می‌گوید معمولا روسای شورا از سوی کمیسیون مربوطه معرفی می‌شوند و احتمالا به دلیل اینکه نمایندگان استان‌های ساحلی در کمیسیون مربوطه که همان کمیسیون صنایع است، حضور نداشتند، اعضای کمیسیون آقای مقدسی را معرفی کردند.
 
مقدسی، که نماینده اراک و عضو فراکسیون امید است روز 30 تیرماه سال جاری، با کسب ۹۵ رای از مجموع ۱۹۲ رای، به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی برگزیده شد. این درحالی است که نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز ازسوی کمیسیون صنایع و معادن به عنوان نامزد این کمیسیون برای انتخاب ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی به صحن علنی معرفی شده بود که در نهایت از حضور در این شورا بازماند.
 
لاهوتی درباره وضعیت تشکیل فراکسیون دریایی مجلس به خبرنگار تین‌نیوز می‌گوید این فراکسیون تاکنون تعیین تکلیف نشده است. معمولا تشکیل فراکسیون‌ها پایه و اساس قانونی ندارد بلکه سازمان‌هایی که علاقه‌مند به تشکیل فراکسیون در مجلس هستند، درخواست تشکیل فراکسیون را به نمایندگان اعلام می‌کنند.
 
به گفته او نمایندگان مجلس نیز با توجه به علاقه‌مندی به حوزه‌های تخصصی خود، و به منظور پرکردن خلاءهای قانونی و اصلاح قوانین اقدام به تشکیل فراکسیون می‌کنند.
 
او با بیان اینکه همه فراکسیون‌ها از جمله فراکسیون دریایی مجلس در حال شکل‌گیری است، ادامه می‌دهد مجلس دهم تازه کار خود را آغاز کرده است و نمایندگان، بیشتر مشغول بحث‎هایی درباره کمیسیون‌های اصلی مجلس هستند.
 
این در حالی است که پیش از این دبیر فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی در مجلس نهم گفته بود فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی در مجلس دهم تشکیل شده و تاکنون 23  نماینده از استان‎های ساحلی کشور به عضویت آن درآمده‌اند.

با توجه به اظهارات مختلف درباره تشکیل یا عدم تشکیل فراکسیون تخصصی در حوزه دریا، باید منتظر باشیم که در نهایت سرنوشت این فراکسیون به کجا می‌رسد.

 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.