| کد خبر: 97854 |

یک فرانسوی به اتهام تمجید از تروریسم و تهدید کارکنان راه‌آهن به حبس محکوم شد

تین‌نیوز| منابع قضایی فرانسه از محکومیت به حبس یک مرد 32 ساله به اتهام تمجید از تروریسم و تهدید کارکنان شرکت ملی راه‌آهن این کشور خبر دادند.

 
منابع قضایی فرانسه روز دوشنبه از محکومیت یک مرد 32 ساله به 6 ماه حبس به اتهام تمجید از تروریسم و تهدید کارکنان شرکت ملی راه‌آهن این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از منابع قضایی فرانسه، این مرد که علاوه بر تمجید از تروریسم، کارکنان شرکت راه‌آهن فرانسه را نیز با بیان اینکه آنها شایسته کشته شدن و ترکیدن زیر بمب‌های داعش هستند، تهدید کرده بود، دیروز دوشنبه به تحمل 6 ماه حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این مرد که قصد داشته با سوار شدن به قطار خود را به مراسم جشن سنتی گاوبازی در شهر «بایون» فرانسه برساند، پس از مواجهه با ممانعت مسئولان قطار از سوار شدن به آن، با رئیس ایستگاه و دو نفر از کارکنان راه‌آهن درگیری لفظی پیدا کرده و سپس اقدام به توهین و تهدید آنها می‌کند و در نهایت تحت بازداشت قرار می‌گیرد.

فرانسه که از چند ماه پیش با موج حملات تروریستی فزاینده‌ای مواجه است، تدابیر امنیتی شدیدی را در کشور برقرار کرده که البته این تدابیر چندان مؤثر نیز واقع نشده است.

دولت فرانسه به دنبال حمله خنثی شده به یکی از قطارهای سریع‌السیر بین آمستردام و پاریس طی سپتامبر سال 2015 میلادی، از یک‌سری اقدامات برای افزایش تدابیر امنیتی در حمل‌ونقل عمومی خبر داده و اعلام کرد که بمنظور مقابله مؤثرتر با اقدامات تروریستی و حملات جدی به امنیت عمومی، گاردهای امنیتی راه‌آهن اجازه دارند چمدان‌ها و کیف‌های مسافران را بازرسی کرده یا بازرسی بدنی انجام دهند و در صورتیکه آنها اجازه این کار را ندهد، از سفر منع خواهند شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.