| کد خبر: 91912 |

رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس عنوان کرد:

◄ ارجاع موارد مربوط به تنقیح قوانین به کمیسیون های تخصصی

 تین‌نیوز ا رئیس مجلس شورای اسلامی از ارجاع موارد مربوط به تنقیح قوانین تا زمان اصلاح آیین نامه داخلی مجلس به کمیسیون های تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز در مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی درباره با تنقیح قوانین، اظهار داشت: مواردی که معاونت قوانین مجلس در این زمینه مطرح کرده به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده خواهد شد.
 
وی با اشاره به این‌که موارد مربوط به تنقیح قوانین تا زمان اصلاح آیین نامه داخلی مجلس به کمیسیون های تخصصی ارجاع پیدا می‌کند، افزود:  گزارش معاونت قوانین باید پیش از صحن علنی قرائت می‌شد که به دلیل حضور نمایندگان، در صحن علنی مجلس قرائت شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به‌طور قطع دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با معاونت قوانین مجلس همکاری نزدیکی داشته باشند تا تنقیح آنها همانند تنقیح قوانین مالیاتی آماده شود.
 
لاریجانی با بیان این‌که <باید فرمول مشخصی برای تصویب تنقیح در مجلس آماده و تصویب شود>، ابراز داشت: تنقیحاتی که نص صریح و ضمنی شده باید در مجلس تعیین تکلیف شود که در این راستا پیشنهاد شده آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر کند، اما تغییر آن در آیین‌نامه داخلی مجلس نیازمند تشکیل کمیسیون آیین‌نامه داخلی است که در حال حاضر امکانپذیر نخواهد بود و پس از تشکیل آن صورت خواهد گرفت.
 
وی در پایان با تاکید بر این مهم که در حال حاضر این طرح را باید به کمیسیون تخصصی ارجاع داد، خاطر نشان کرد: کمیسیون تخصصی باید درخصوص این طرح نظر دهد و در صحن علنی تصمیم گیری شود و تا زمانی که آیین‌نامه تغییر نکرده، طرح‌ها به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده خواهد شد و پس از تغییر آیین‌نامه، به‌طور مسلم کارها سریع‌تر دنبال می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.